Alla inlägg under februari 2009

Av Malin Söderström - 27 februari 2009 11:53

Satt vid datorn inatt... Spelade betapet med eRk och mamma :) Mamma sopade ju banan med oss båda, men det var ändå roligt! ;)

Iaf, vid klockan 5 skulle jag gå ner o göra mig ordning för att lägga mig.

Då snubblade jag till här uppe, så jag ramlade ner för precis hela trappen. Fick första smällen rakt över ryggraden, sen slog jag i underlivet. Låg kvar på golvet bra länge.. skakade av smärta o chock. Kunde knappt kissa sen, det bultade så och sved. Idag ser jag blåslagen ut.


Jättevackert väder ute idag. Tänkte våga mig ut och få lite frisk luft. Kanske ska köpa en mp3 spelare, är på tiden det. Aldrig ägt en! Det skulle ju sitta fint det nu när jag är ledig.. Kanske man kan ta sig nån långpromenad och lyssna på lugnande musik under tiden.


Nu är det helg också.. Har ingen aning vad jag ska göra ikväll. Kanske bara sitter hemma o spelar tvspel! =) Markus ringde iaf igår o frågade ifall jag ville komma dit på lördag, han har bjudit hem några vänner då. Så, det ska bli kul! :)


Trevlig fredag!

Av Malin Söderström - 26 februari 2009 21:33

Ska sammanfatta den senaste veckan..


Torsdags:

Mötte en granne vid namn Markus jag inte sett förut, i tvättrummet... Var ett komiskt 'första möte.'  Jag lät han hänga sin tvätt i torkrummet även fast det var min tid. Så vi stod där o lärde känna varandra medan vi hängde upp våra underkläder o diverse kläder. Efter ett långt o trevligt samtal bytte vi nummer och bestämde vi skulle hitta på något dagen efter. :)


Fredags:

C följde med mig hem från jobbet. Installerade lite saker på min nya dator o myste. Hett och eldigt, med bara röda lampor tända. Varmt vackert sken på våra kroppar.


Gick över till Markus senare. Satt där med han och hans vän David o drack vin och smaskade på salta pinnar o nötter. Hade verkligen jättetrevligt! Otroligt snälla o seriösa killar.Mycket trevliga samtal. Sen vid halv ett så gick vi på stadshuset. Följde med C hem.


Lördag:

Följde med Micke till granlo på kvällen. En av Mickes kompisar hade inflyttningsfest... Sjung singstar och spelade drickspel. Jag var inte nå festsugen, så när C frågade ifall jag ville komma hem till honom istället så kändes det väldigt passande. Åkte dit och kramades istället.


Söndag:

Var hos C hela dagen... Beställde hem pizza, såg på south park och spelade tvspel. Jag startade om supermario 3 och klarade ut det. Hehe! Sen vid åtta gick jag in till stan för att äta middag med Daniel, Jenny, Tove och Linda på ming palace. :) Mysigt! Jag åt både upp min förrätt, mina fyra smårätter och Jennys halva tallrik ;P Goooott.


Måndags:

Var på sjukhuset. Blev sjukskriven två veckor.


Tisdags:

Mormor kom till stan.. Var hemma hos mig ett tag o spelade Zelda! <3 Sen när Petra slutade skolan så gick vi tre till Jops och åt middag. :) Det blev biff på planka. Riktigt gott! Synd att det är så galet dyrt där, annars hade jag ätit där oftare. Som vanligt underbart att träffa er båda.


C kom hit och sov över.


Onsdags:

Låg lääänge och kramades i sängen. Klev inte upp förrns vid ett. Sen spelade vi Zelda. Efter det gick vi på stan en sväng. Han bjöd mig på fin-lunch.. Subway :P Köpte även ett jättegott choklad te på lösvikt. ;D Luktar o smakar precis som godis. Mums!


Senare kom Johan hit. Vi surrade en massa som vanligt, sen gick vi till Sundell o hälsade på. Trevlig kväll!



Idag, torsdag har jag bara degat. Kollat på tv o suttit vid datorn. Känns så himla skönt att bara vara. Man behöver det. Kropp och själ måste få vila.

Av Malin Söderström - 19 februari 2009 10:25

TACK så hemskt mycket för kommentarerna Mamma, Petra, Tove o Erik. Ni  tillhör ju dom som känner mig bäst så ni borde ju veta hur det ligger till.


Är även väldigt tacksam över min coach Lena. Hon är helt fantastisk och så förstående att jag blir så otroligt rörd. Skulle vilja ge henne ett dussin rosor och ett långt brev så hon förstår vilket bra jobb hon gör.


Jag tänker inte lägga ner energi på människor som inte har fötterna på jorden eller inte har någon verklighetsuppfattning.


As hard as they would try,

They hurt to make you cry.

But you never cried to them,

just to your soul.





Vill bara ha äkta , varma människor i mitt liv. Det är bara er jag tänker ge min tid, energi och uppmärksamhet. Med glädje!












Av Malin Söderström - 17 februari 2009 21:36

Är helt förvirrad och ställd.


Loggade in och fick se en elak kommentar.. Och som jag verkligen hoppas och tror, att ingen håller med om?!


Du som har kommenterat det där och kallar dig "18 mån"... Först o främst tycker jag det är konstigt att du påstår att det är ett skämt att jag skriver att jag inte höjt rösten till många i mina dar. För alla som känner mig vet mycket väl att jag alltid varit en lugn, mesig och konflikträdd person.


Och sen så tycker ju jag att ifall man har en sån där åsikt, så kan man väl ha stake nog att våga skriva sitt namn?!

Vågar man inte stå för det man skriver så kan man lika gärna låta bli. Tack!

Av Malin Söderström - 17 februari 2009 15:05

Jobbade ju till 00:30 inatt. Gick bra o rullade på som vanligt, fram till 00:25 då det ringde ett psykfall och började helt oprovocerat att skrika på mig. Såhär gick samtalet till. :


Han:

-Hej jag vill inte bråka med dig, men kan du koppla mig till chefen på eniro?

Jag:

-Tyvärr det går inte nu för att han jobbar ju bara dagtid.

Han:

-JAG SA TILL DIG ATT JAG INTE VILLE BRÅKA MED DIG, MEN NU FÅR DU FAN SKYLLA DIG SJÄLV! GE MIG DITT NAMN OCH VART DU SITTER! (Och ett par trevliga meningar till.)


Det är väldigt väldigt få jag har höjt rösten till i mina dar. Den här idioten fick erfara det. Skällde ut honom efter noter. Vägrar ta skit när jag inte förtjänar det i huvudtaget. Samtalet höll på i 17 minuter. Det slutade med att han fick så dåligt samvete över hans beteende att han krävde adressen till Eniro i sundsvall för att få skicka en smörgåstårta som ursäkt. :P Haha!


Det känns så obeskrivligt bra att jag har växt så himla mycket som människa. Jag skulle aldrig ha vågat förut.


Sen när jag slutade så gick jag o sov hos C.

Den enda jag sovit med som är lika kramsjuk som jag. Vi båda vaknar alltid flera gånger per natt, och då blir det alltid massa kyssar och värme.


Sjukt fint väder idag. O jag har en väldigt behaglig känsla i kroppen. Känner mig lycklig.

Av Malin Söderström - 16 februari 2009 18:29

Hade en riktigt bra helg.


I fredags så var vi ett gäng hos mig o drack. Jag, Stoffe, James, Emelia, Antonio, Marielle och Jon. Kan säga att det blev skaapligt trångt, men det är ju så- Finns det hjärterum finns det stjärterum. He he!


Kunde ha slutat illa , med tanke på att en av besökarna tappade min badrumsspegel i golvet och försökte sen diskret gömma allt glas i min dusch. Själva grejen att personen förstörde spegeln gjorde mig inte ett dugg sur, med tanke på att sånt kan hända alla. Men, när personen inte står för det och sen kunde utsätta mig för en väldig fara så blev jag skapligt irriterad.

Tänk om jag inte märkt det, utan kommit hem sen på fyllan och skulle ställt mig i det där. Fy. Vill inte ens tänka på det.


Iaf, sen så blev det faktiskt krogen. Var in en snabbis på svenssons, men sen efter ett telefonsamtal så var jag snabbt på stadshuset.

Brände mer pengar än vad jag nånsin gjort på krogen förut ;P Dansade, pussades och fick höra lite info.

Sen vinglade jag o C hem till mig.



På lördagen blev det mys, family guy o sen hjälpte han mig beställa en ny dator. Har ju fortfarande kvar min första dator ja.. Den firar snart 10 år ;) Så, var på tiden. Får hem den till veckan! =)


När han gick, så mötte jag upp Ylva o Jimmy på San remo för att äta lunch. Sen på kvällen gick jag hem till dom. Vi åt som vanligt massa onyttigheter, drack vin, spelade spel och hade allmänt trevligt! =)


Igår , söndag så åkte jag till ljungaverk. Umgicks med familjen, sen var jag till Tove o spelade bissmark med henne o Linda. Alltid lika mysigt.


Idag har jag spelat Sims med mamsen o sen var jag med Annelie till Shish och åt maaat. Sen tog jag tåget tillbaka till stan, direkt till jobbet.


Så nu är jag här.. . Sitter med Jonas, Peter o Viktor. =) - Lovely guys!





Av Malin Söderström - 14 februari 2009 13:38

Alldeles för kär för att orka.

Fly

Av Malin Söderström - 13 februari 2009 14:52

ÅÅÅH jag har aldrig varit så ressugen som jag är nu. Finns inte ett skit som lockar mig att göra i helgen. Det enda jag vill och tänker på är att åka långt härifrån.


Kanske dumt att sitta och läsa på Ving hela dagarna. Men, när jag sitter och läser o drömmer så känner jag mig lycklig. Jag har alltid behövt fantisera mycket för att orka leva. Alltid behövt ha något att se framemot för att känna motivation.


Ringde och beställde två resekataloger förut. Ska åka, så fort det är möjligt. Hatar att känna mig bunden.

Presentation

Omröstning

Vad får dig att känna mest lugn?
 Musik
 Sitta vid vattnet
 Ta en promenad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards