Alla inlägg under november 2009

Av Malin Söderström - 25 november 2009 11:10

Hade en fin helg med trygghet & kärlek.


I fredags åkte jag, David, Sara & Jimmie till Kramfors (!) David är ju DJ , så han brukar ha spelningar där. Har aldrig varit i kramfors förut, så jag tyckte det var kul. Var så sköna folk där, man kände sig som hemma ;p Såg ut som Bykrogen och alla kände alla där. De kollade på mig som jag vore en utomjording. Haha! Dansade hela kvällen med lokalbefolkningen o fick många skratt. Frågade en dam där om hon kände alla som var där, och hon svarade "ja, nästan." haha :) Mycket roligare att vara på såna ställen.


Vi fick gratis öl+mintu eftersom David jobbade. Niice! Sara körde, på vägen hem somnade vi andra tre och sov hela vägen hem. De lämnade av mig hos Christian.


I lördags efter mys så gick jag hemöver, mötte upp Magda på mcdonalds. Sen tog jag halvfem-tåget till Ljunga. :) Åkte direkt till Linda (&Tove). Vi åt chips&dipp, chilinötter och drack vin. Spelade "När & Fjärran"- jätteroligt sällskapsspel. Man ska resa runt till alla värdsdelar och svara på frågor. Sen så kom Annelie också :) Underbart. Alla mina älskade närmsta barndomsvänner på samma plats. Var alldeles rörd. Vi spelade "lapp-leken". Då man ska skriva olika egenskaper o personlighetsdrag på lappar och sen turas om att ta upp en. Sen ska man läsa det högt och sen ska man komma överens & motivera varför, vilken lappen passar bäst in på. Jag fick : Godhjärtad, Rolig, Spontan, Bra självförtroende, Ärlig & Kärleksfull.


Kan ju säga att jag var lycklig. För jag vet, att orden som kommer från dom är verkligen sanning. De känner mig allra bäst. De har varit vid min sida hela mitt liv. Era ord betyder absolut mest, mina hjärtan. Ni lyfter mig och ger mig sån livstörst.


Annelie gick hem vid 1, då surrade vi tre en stund till sen gick jag hem till Mommo. Jag ringde eRk o pratade en liten stund, sen ringde C mig. Jag berättade om hans fans och han skrattade gott. Vissa säger att jag är besatt, men jag anser ju att De är det.


I söndags då jag vakna gick jag direkt till Linda & Tove igen. Vi gjorde lunch ala speciale. HAHA! Fiskpinnar, makaroner, 1 pärbulle, mos och ägg. Så typiskt oss :p Vi är inte så noga direkt ;) På kvällen spelade jag o Mommo Zelda FourSwords, klarade ut det. Känns trist. Har njutit varje sekund av att spela det där spelet, så känns tomt nu då det är över. Sen gick jag tillbaka till tjejerna igen på kvällen. Vi spelade Bissmark, jag vann. Vi spelade När & Fjärran, jag vann. ;) Sen runt tolvsnåret blev vi sugna på något, så då ställde vi oss och gjorde kycklinggryta och vitlökssås ;) Mumma! Sa hejdå runt 2, svider alltid. Stegen därifrån är verkligen tunga.


Tog bussen direkt till jobbet på måndagen. Började gråta då jag satt mig på bussen. Jobbigare för varje gång att lämna Er. Ni gör mig hel. Så underbart att kunna vara sig själv till 100%, och bli Älskad ändå.

Gick till Christian på kvällen. Vi spelade Plants vs Zombies ;p Diskade åt ungkarln, sen la vi oss. Blir bara bättre&bättre. Mindblowing.

 

Igår tisdag efter jobbet så gick jag till Martin. Surrade sönder honom lite. Sorry babe ;) Men det är alltid så mycket jag vill berätta och dela med dig. Du vet, du öppnar mig.


Nu är jag på jobbet, som vanligt. Jag är svartsjuk. Känns lite konstigt, för det är inte ett vanligt tillstånd för mig nowadays. Men, man blir ju bra löjlig.


Om 1 vecka och 1 dag åker jag och Mormor till Egypten. Vill bara hoppa o tjuta. Ååh. Jag drömde om det inatt också <3


Har massor mer att berätta. Men får ta det nästa gång ^^ Usch vad sällan man uppdaterar nu.  :/












Av Malin Söderström - 15 november 2009 22:36

Haft en underbar dag. Sov hos Tove inatt..Igår satt vi& Linda hos henne och drack vin o pratade massor.Jättemysigt Idag gick vi till Shish då de öppnade.;P Jag åt min blandrulle, smakade lite av Toves mat + åt upp Lindas halva hamburgare haha! Gött.

Sen gick vi hem till Tove.. Spelade Bissmark, mycket trevligt. Sen spelade vi Bluff. Jag skrattade så jag grät. ^^

Då blev vi sugna på tacopaj, så kära Mormor körde oss till fränsta för att handla.. Sen gjorde vi en stoor form. Jag åt tre portioner. Gah vad gott det blev! Sen myste vi ner oss alla tre i Toves säng. Såg OneTreeHill och GossipGirl <3 Vi låg och dreglade som fan. Vilka sjukt snygga karlar som är med i den serien!! Jag låg o sa att jag ville hångla upp Chuck. Då började de och asgarva o dömde ut mig.. De tycker han är ful, och påminner om John Black i våra bästa år. HAHA :p


Då de var slut gruppkramades vi, tungt att gå därifrån. Varit så otroligt skönt att umgås med mina fina systrar. Men nu är jag hos älskade Mommo :) Vi spelar mitt nya spel- The legend of zelda Four Swords. Så galet bra!! Topp 3 av de bästa jag spelat. Satt mig här en snabbis för att kolla fusk ;p

Hon fick även sina presenter idag.. Hon fyllde ju år den 12e. Hon fick ett kort som jag skrivit en dikt i, ett halsband med dalahäst och bok+ljudbok.


Om 2½ vecka åker vi till Egypten. Längtar så jag spricker. Alldeles pirrig och lycklig. Skulle vilja uppleva hela världen med dig, det finaste jag har.



Av Malin Söderström - 10 november 2009 05:43

Som vanligt på senaste tiden, så har jag sömnsvårigheter. När jag väl somnar kan jag sova 2 timmar, sen vaknar jag och är alldeles för orolig i kroppen; tänker för mycket, för att kunna slappna av.


Något som alltid stört mig och varit så extremt provocerande, är folk som snackar skit. Ynkryggar som inte vågar säga sin åsikt till personens ansikte. Jag skiter i att de som inte Känner mig pratar.. Men, då såkallade Vänner gör det.

Det enda jag begär är Ärlighet. Ska det vara så otroligt svårt ? Är det så komplicerat? Jag serverar det hela tiden, jag gör det enkelt för er att vara ärliga. Jag frågar direkta frågor- så ni ska slippa att "hitta ett bra tillfälle att dra upp det". Sluta med alla jävla bortförklaringar!


Folks ursäkter att de inte är ärliga brukar vara "Jag är rädd att göra personen ledsen" eller "Äh, det är så onödigt att säga det". -BULL BULL BULLSHIT.


1)Du håller käften pga den anledningen att du tror personen blir ledsen om du säger något. Visst, de flesta kanske mår bra av att leva i sin förnekelsevärld, att leva efter "låtsas man inte om det, finns det inte"- Av någon sjuk anledning. Men jag blir då mycket mer upprörd och LEDSEN då jag får höra det från andra.


2) Om det är en sån jävla bagatell, så onödigt.. Prata inte om det alls då. För tydligen så är det ju en sån pass stor grej, något du ändå stör dig på så pass mycket att du måste prata om det.. Och vad förväntar du dig då du pratar om detta bakom personens rygg?! Jag antar att då du säger dessa saker, att du önskar en förändring hos den här personen. Du kan aldrig ta förgivet att personen är en tankeläsare. Är det något du inte är nöjd med i ditt liv: GÖR NÅGOT ÅT DET. Är det någon i din närhet som gör dig ledsen: GÖR NÅGOT ÅT DET.


Jag tänker inte umgås med människor som INTE ENS kan ge mig sanning- Respekt. (Eller kan ta emot det.)

Så, lev väl ni fejksmilande i era fejkliv. Ojoj vad smällen kommer göra ONT, den dag verkligheten hinner ikapp er. För det gör den, alltid.




Hur ofta hör man folk prata gott om andra?

Nej det är misstag, brister och felsteg som uppmärksammas.




Av Malin Söderström - 9 november 2009 12:31

Hmm .. Jag frågade just Jim om vi kunde äta något "geggigt" idag. Då tittade han på mig med tungan i mungipan och log busigt. Förstår inte .. Jag som menade vi skulle äta sniglar med vitlökssmör  :/

Ovido - Quiz & Flashcards