Alla inlägg under december 2008

Av Malin Söderström - 29 december 2008 11:04

Vad bra humör jag är på idag! =) Går jättebra o jobba, o jag trivs alldeles utmärkt just nu. Mina favorit-arbetskamrater är här allihopa. =) Vilket gör en stor skillnad då man jobbar.. Känner hur mycket bättre allt går, och hur mycket gladare jag är och låter.



Blir så väldigt påverkad av folket runt omkring mig. Men de gånger alla vi jobbar samtidigt, så tänker jag inte ens på tiden. Jag bara är.. Och är det med ett konstant stort leende på läpparna.



<3

Av Malin Söderström - 29 december 2008 08:00

Igår efter jobbet mötte jag upp syrran. Vi gick o handlade lite kläder på stan.. Jag hatar vinterkläder, har alltid varit en sån som gått runt i sommarkläder året runt. Men, köpte nu för att jag måste helt enkelt. Vill ju inte frysa ihjäl i vemmis :P


Efter vi handlat klart gick vi och åt kinabuffé som vanligt. Har gjort det tre gånger bara denna vecka ;P Man måste tänka på figuren! ;)

Sen direkt efter det gick jag på hemköp o köpte en påse nötter och ett glasspaket. Som jag direkt tröståt då vi kom hem till mig.

Öste på 5-6 skedar oboy med, för jag tyckte jag fått i mig för lite socker på sistone! hehe


Sen satt vi och lyssnade på musik o drömde oss bort resten av kvällen. Jämförde musikstil mellan två personer...(!)

Sjukt bra! Vi var alldeles upp-i-varv o fnittriga.


Älskar dig, kära syster. 



Ska nu jobba mina sista timmar för veckan, bredvid min goda vän Emilia. =)





När man tar tag i en person som skakar av illamående och har spya i mungipan, men ändå kysser personen...  Bryr man sig inte om personen då?










Av Malin Söderström - 28 december 2008 07:42

Ojoj vad ensamhet är underbart ibland!

Vaknade klockan 5:30 denna härliga söndagsmorgon och var pigg för en gångsskull! Det enda jag sysselsatte mig med igår efter jobbet var att tassa runt i mjukiskläder, äta mat och ligga i sängen o titta på Family Guy =)


Även fast jag egentligen inte sov såå mycket inatt (5 timmar), så känner jag mig ändå för första gången på länge utvilad.


Idag efter jobbet ska jag möta upp Magda på tåget.. Vi ska gå på stan o handla lite sen sover hon hos mig inatt.


O imorrn då jag slutar kommer Christer o hämtar upp mig =) Då åker jag, Stoffe o Jens raka vägen till vemdalen :D Dom andra åker tidigare från ljungaverk dom.. Hihi, vad jag längtar. Men mest av allt saknar jag Tove. Kanske låter löjligt, men det jag har lidit mest av att vara utan telefon är utan tvekan att kunna prata med henne regelbundet under dagarna ;/

Av Malin Söderström - 27 december 2008 15:40

FANFANFAN! Känner mig så sjukt låst utan telefonen. Måste ha en ny snarast! Kan ju inte åka till vemdalen utan telefon. Tänk om jag skulle virra bort mig nånstans, och då inte kan ringa till nån. Fy!


Måste åtgärda detta! Nu slutar jag äntligen. Har haft en helt okej dag, med Christian vid min sida.  Tiden har gått snabbt! 


Nu ska jag gå hem . Tråkigt att inte ha nån att prata med under tiden! =( Åååh! Min kära telefon, varför lämnade du mig såhär? Ensam och rädd.

Av Malin Söderström - 27 december 2008 07:21

Så var julfirandet över :/ Känns väldigt trist! Allt var över så fort, att man nästan inte hann med.



i Tisdags spelade jag, Stoffe, James o Magda spel hemma hos mig =) Blev ett par kortspel , sen "Trodde du ja".  Var väldans trevligt!



i onsdags, julafton..   jobbade jag, sen kom Christer o hämtade mig o Magda.. Åkte till mormor o satte igång julmyset. Åt väl sisodär 3 portioner julmat, sen öppnade vi julklappar o så. =) Som vanligt underbart att umgås med familjen. Så fick man ju träffa Carro med :)



i torsdags ,juldagen... var vi ett gäng som förfestade hos Tove. Även Helene var där, riktigt roligt o surra med dig! =) Inte ofta vi ses :/ Sen så åkte vi på forum. Dansade loss lite, sen åkte jag o Tove till mittis istället. Där var det proppat med folk! Kunde knappt röra sig där inne :P Men, pratade med ett par gamla vänner o hade rätt så kul! Vid 3 fick jag skjuts hem till stan. Då blev de efterfest hos grannen o mig ;P



Igår, fredag.. Vaknade o hittade inte telefonen. Panik o ångest i stora mängder! Sökte igenom precis hela lägenheten, o gick sedan in till grannen o sökte överallt där. BORTA! Så, nu har jag ingen telefon. Känns hemskt! :|



Gick o åt lunch med Markus o Reine på mcdonalds.

Sen fick jag besök... Som vanligt hur mysigt som helst. Värmde varandra i duschen, smekningar med varmt vatten i skenet av levande ljus. Massage o hans kyssar som får mig att känna utomkroppsupplevelser. Varje gång du håller om mig vill jag att tiden ska stå stilla. Älskar att kyssa varje del av din kropp.



Varje gång jag måste kliva upp, o se dig ligga kvar.. Börjar jag genast att längta till nästa gång jag får vara i din famn. Samtidigt som jag alltid ställer mig samma fråga, med ett hugg i magen...  "Var detta sista gången?"




:/

Av Malin Söderström - 23 december 2008 10:04

 Sjukt när man får det svart på vitt. När man läser något, med exakt samma beskrivningar och ord som man själv använder.


Annelie skickade en sida till mig från internet.. En kort beskrivning av  Social Fobi.. Som jag även fick diagnoserat förra året.




Fysiska symtom:


  • Rodnad   X
  • Hjärtklappning   X
  • Stamning   X
  • Skakningar   X
  • Det "svartnar" för ögonen  X
  • Svettningar    X


Det är viktigt att komma ihåg att social fobi aldrig handlar om ”vanlig blyghet”. Det kan kanske starta med blyghet men utvecklas till något långt värre och utgör för den drabbade ett uttalat funktionshinder i livet.



Socialfobi leder inte heller sällan till relationsproblem. Trots att han eller hon inget hellre vill än att ha vänner och familj omkring sig. Bara tanken på en kommande social situation kan sätta igång ångestreaktioner.



Människor som lider av social fobi löper också en ökad risk att drabbas av depression och missbruk.


--------------------------------


Igår efter jobbet kom Magdalena hem till mig! =) Vi åt tacos,  hade tjejsnack ,lyssnade på musik, åt nötter o popcorn :P Haha!


Det är alltid trevligt att rå om dig gumman, även fast jag ibland (rätt ofta) ryter till åt dig.. ;/  Men, det är bara för att jag älskar dig och bryr mig om dig!



Jobbar nu, blev nyss träffad av en pil som gick igenom hjärtat och fick mig att tappa synen en stund.


Vill slänga mig över dina läppar och ge efter min hunger..  Samtidigt som att jag inte klarar att ens se på dig.



Jag bad dig att sluta...




Av Malin Söderström - 22 december 2008 14:55

Rösten i mitt huvud skäller på mig hela tiden.

Jag vill en sak, men min kropp vill en annan.

Ständigt bråk!



Jag hatar att jag är så skygg av mig, och vill inget hellre än att våga vara mer social. Men, min kropp reagerar helt annorlunda o får panikattacker så fort jag försöker.



Som nu.. Jag sitter här på jobbet, i utbildningsrummet helt ensam. Alla andra sitter i de vanliga arbetarrummen. O inte nog med det, det räcker inte att jag måste hålla mig långt ifrån alla andra människor, utan jag kan inte slappna av o tänka klart, förrän jag även stängt dörren och släckt lampan. IFALL någon skulle komma in hit, och då se mig i ljus.



Ta mig ur min kropp!

Av Malin Söderström - 22 december 2008 10:55

Igår var första kvällen på väldigt länge jag var ensam. Kom hem 22.. Dock var jag inte riktigt ensam, med tanke på att jag pratade i telefonen från att jag gick hem från jobbet till jag la mig i sängen vid 1 :P



Var iallfall väldigt skönt att sova ensam!  Välbehövligt. Ensamtid är otroligt viktigt. Ett måste.


---


Efter helgen känns det som att flera saker fallit på plats.. Jag har insett en del saker som jag har varit osäker på. Nu vet jag verkligen vad jag vill på Den fronten. Jag behöver närhet-  Men jag behöver även vara fri.



Kan andas lättare och det känns som att flera tyngder lossat från mina axlar.

Har gått ett steg framåt. Slitit mig upp en bit ifrån den kvicksand jag själv satt mig i.


---

Jag vill tro att det är som Du sa... Att det är en slags inbillning, att jag har förväxlat åtrå med kärlek. Nu efter i lördags då jag delade det med någon annan, så hoppas jag att du hade rätt. Vill iallafall intala mig att jag känner en skillnad. 


Är bara ett rent helvete för mig i längden, ifall jag fortsätter att träffa dig. Även fast jag älskar det för stunden, så hatar jag allt som hör där till.

Man måste själv avgöra vad som tar över.


---


Det är så jobbigt att skriva i gåtor, att man ska vara så begränsad då man skriver. Vill ju helst bara skriva exakt vad jag tänker, men man måste linda in allt så mycket. Folk kan även ta illa upp.


Att skriva är något jag måste i mitt liv. Jag är sämst på att formulera mig i ord, är även väldigt blyg så det har alltid känts bättre för mig att förklara och berätta saker i skrift.





Presentation

Omröstning

Vad får dig att känna mest lugn?
 Musik
 Sitta vid vattnet
 Ta en promenad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards