Alla inlägg under maj 2010

Av Malin Söderström - 8 maj 2010 11:16

Det är så ofta jag måste ta i dig, för att förstå att du är verklig. Måste lägga örat emot dina läppar för att höra dina andetag. Du andas. Finns du då?

Ditt hjärta slår hårt emot mitt bröst, det puttar bort mig samtidigt som det hakar fast mig. För varje slag så faller jag handlöst. Men du fångar mig alltid. Och för varje fall dras knuten åts hårdare. på Guldbandet som håller oss ihop. Bandet som bländar mig, så jag aldrig riktigt ser hur; eller Om det är nära bristningsgränsen. Jag blir rädd då min syn är blockerad. Jag blir rädd då jag måste sträcka dig min hand, i den ligger hela mitt öde.


Famlar runt i Drömdimman. Rädd att vakna. För vardagen, med så skarpa vassa kanter skär i mig. Är jag vaken tillräckligt länge förblöder jag.





Presentation

Omröstning

Vad får dig att känna mest lugn?
 Musik
 Sitta vid vattnet
 Ta en promenad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards