Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Malin Söderström - 14 oktober 2009 01:28

Varför? VARFÖR?


Varför... ?


Om det är något som aldrigaldrig kommer ta slut, så är det frågor.

Frågetecken som aldrig kommer rätas ut, men nog kommer vi vara där och klura.


Jag har alltid haft stort behov av att veta just det. Varför.

Vill ha allt förklarat. Vill förstå. Ingenting får vara gömt, suddigt eller halt. Jag vill ha det framför mig, jag vill se det klart och jag vill få ett grepp om det.


Sen jag var liten har mina nyfikna ögon glittrat undrande; Varför är det så, hur funkar det?



Jag har inte upplevt stor kärlek många gånger. Men de personer jag fallit för hårdast, är de som aldrig kunnat gett mig ett svar. Svar på varför. De som förvirrat mig, de jag aldrig fått något grepp om; kunnat lita på. DE har jag fastnat för. BigTime.


är det inte ironiskt? Att De som går emot allt jag är, allt jag söker, allt jag vill- DE slår mitt hjärta dubbelslag för.


Åter igen. Den eviga konflikten mellan hjärtat & hjärnan. Varför ...VARFÖR kommer ni aldrig överens?


---

Desperat söker jag svar.  I vissa fall verkar det lönlöst. Är nog därför jag inte kan gå bort från Dig. Jag vägrar acceptera att frågetecken inte går att rätas ut...



Ovido - Quiz & Flashcards