Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

så var jag här igen

Av Malin Söderström - 15 juli 2009 11:38

Svårt att veta var man ska börja då man inte skrivit på så länge ;o

Har inte haft orken helt enkelt, o som vanligt då jag tar ett uppehåll från en "dagbok" får jag ångest.. Vill egentligen ha varje liten tanke och händelse i mitt liv dokumenterad. ;o


Man kanske ska ta sig i kragen och börja skriva riktig dagbok igen. Vore ju så kul att ha kvar då man blir äldre. Blicka tillbaka och då förhoppningsvis ha blivit ännu starkare och kan skaka på huvudet åt ens då enorma svaghet.


---

Det finns inget som ger mig sån smärta som när någon jag öppnat mig för , känt mig nära och trott mig känna ..Gör något som förvånar mig, chockar..  Som helt går utanför den bild jag skapat om personen och uppfattningen jag känt mig så säker på.


När man redan omedvetet förberett sig för att ett visst svek kan komma, gör det inte alls lika ont.



Då orden-bekännelsen kommer, och hela bilden på personen förvrids... Översköljs jag av sån kall våg som tar med sig min talförmåga och gör mig paralyserad. Inombords börjar besvikelsen mot oss båda att smutsa ner min optimism och framkalla mer tvivel för mitt eget omdöme och människors godhet.


----


Sista veckan på semestern nu.. Känns overkligt och tiden har gått alldeles för fort. Det var inte alls såhär jag hade föreställt mig semestern i mina dagdrömmar. Hade velat åkt till Rättvik, ta en roadtrip och mer sol&bad.


Det jag har gjort är att åka till London med Mommo i fyra dagar. Vilket ju var underbart, men hade velat stanna längre.. Man kände sig långt annat än klar då vi skulle åka hem. Vi var på museum, två marknader, Jamie Olivers restaurang Fifteen (Fick smaka på himlen) och London Zoo. :) På måndagen skulle vi åka hem med flyget från London City Airport klockan 9:35. Istället lyfte planet 19:30. Ni kan ju räkna ut hur länge vi fick vänta ;)


Vad har mer hänt? Magda har varit hos mig en stor del av semestern.. Vi har umgåtts med de vanliga, badat på sisjön en dag.. Har även varit i ljungaverk ett tag och är här även nu! =) Spelat en massa Buzz med familjen.. Degat med Mami, gått runt i nattlinnet ett par dygn i sträck och bara umgåtts. Behövligt!



Idag ska jag nog åka tillbaka till stan... Imorrn blir det bio med Martin.. Vi ska se Brüno! :D




Jag trodde att muren jag byggt upp nu var tillräckligt hög att du inte kunde klättra över den och nå mig. Jag hade fel.




 
 
Helené

Helené

15 juli 2009 12:19

Härligt att du bröja blogga igen! :)

Säg bara till, så kan vi ta en fika! Prata lite skit och gammla minnen :)

http://missh.blogg.se

 
Ingen bild

therese

15 juli 2009 13:08

Gud, när man läser din blogg så dras man verkligen med.. du använder så bra ord!:)

 
Petra

Petra

16 juli 2009 13:09

äntligen tillbaka :)

När tänker du komma och hälsa på mig då? Vi kan ligga och sola här på baksidan, eller gå och bada vid Sidsjön :) massa kramar till dig

http://roxbury.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Söderström - 27 oktober 2012 13:40

kyliga lilla gråa geggmed sylade klorvarför vässar du varje gång jag känner någotvarför är klorna alltid sylade så fort mina känslor slår in   varför glädjer inte toppen digvarje steg du tar uppså kommer jag nerkniven har inte mer än två sidorska...

Av Malin Söderström - 27 oktober 2012 05:07

förlåt mig för jag är ämnad till det jag görursäkta att jag inte passar in i din bild av vad du vill ha,jag är inte din.jag är min.jag kommer alltid vara jagdu kommer vara dufinns det någon genväg? ...

Av Malin Söderström - 27 oktober 2012 04:57

vad du gnageren bit i tagetgnagnagkött och sinne följer varje tuggatuggtuggsnart är jag bortaär du hungrig tar jag emot din iverblod är vackertKan du älska mig nu? ...

Av Malin Söderström - 27 oktober 2012 04:51

Varje blad har en frostig kant¨idag kyler verkligheten nerdet vi kännerdet vi ärdet vi en gång varfärgen knappas nerbort bortmed vindenkylan paralyserar alt som en gång varoch aldrig vaknar det upp igenvitt grått svartvitt gråttsvartDu.Ont.   ...

Av Malin Söderström - 29 augusti 2012 11:07


    När varje fingertopp sätter en glansoch varje andetag är en nyanskonturerna glittrar lilaoch sinnerna får glödande vila.att få skratta tåraroch gråta melodier   ...

Ovido - Quiz & Flashcards