Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Malin Söderström - 8 januari 2009 10:37

En liten uppdatering: 


Måndagen innan nyår åkte jag, Linda, Tove, Lisa, Stoffe o Jens till vemdalen. 


Vi fick en stuga mycket längre bort än väntat.. Så långt bort att jag inte ens gick på krogen eller afterski en enda dag. Vilket jag tycker är det roligaste med vemdalen egentligen.. Enda gången jag lämnade stugan var två ggr då vi handlade mat på ICA , och två kvällar då det var förfest hos grannarna.


Själva nyårsafton när de andra skulle på krogen, gick jag o Stoffe tillbaka till stugan istället. Ingen av oss minns vad vi gjorde, eller OM vi var vakna på tolvslaget. :P  Vaknade när de andra kom hem från krogen vid 4 tiden. Joinade tjejerna för fyllekäk och sitta uppe till 9 på morron med Tove & Linda. Vi spelade 'bissmark' och skrattade så att tårarna sprutade. Det var lätt de bästa timmarna på hela resan. Vi var så där riktigt flummtrötta och var nog barnsligast i världen med vårt snack.. ;)


Kan egentligen sammanfatta resan med fyra ord: Fyrmans, Absolut överens, HB och mat.  Ha ha!



På fredagskväll kom Christer o hämta mig. Åkte direkt till nästa fest, i sundsvall. Världens misslyckade sådan. Fick bevisat för mig, som ett slag i ansiktet, att en av de människorna jag tyckt mest om och lyft mest till skyarna genom åren är bakom ytan en otroligt falsk och elak person.


Jag kunde inte åka hem till mig heller, och slippa den där skiten.. För där var Magda med två av hennes vänner o skulle sova över. Så, jag fick så glatt följa med en gammal vän o sova där istället. Vilket också var ett fullständigt misslyckande. 2 timmars gråt så att ögonen såg ut som klot, och ilska som jag inte sett eller käntväldigt länge.


På lördagen kom en person jag saknade mycket i vemdalen hem till sundsvall med. Han hade varit borta över nyår han också. Då frågade han ifall han fick komma till mig direkt då tåget var i stan. Så blev det. Låg i hans armar och kysste ömt över hela huden till sent dagen efter då han var tvungen att åka hem.



Vill inte att det ska sluta, samtidigt som jag känner det är på tiden att sätta punkt.












Ovido - Quiz & Flashcards