Alla inlägg den 5 april 2008

Av Malin Söderström - 5 april 2008 09:28

Hejsan!


Jag har haft två roliga dagar..


I torsdags var ju jag Matin Annelie o Moren på hockey. Jag tyckte vi åkte i ganska bra tid från ljunga, så vi skulle ha tid på oss liksom. Men så var tydligen inte fallet. Vi fick stå i en vääldigt lång bilkö då vi kom till Timrå. Längsta bilkön jag någonsin sett iaf. När det var 10 minuter kvar till matchen skulle börja, så kom vi äntligen fram. Men, vi fick parkering nästan ända längst bort ifrån arenan :P Jag o Annelie hade ståplats, så vi kutade som bara den för att kanske lyckas få en hyfsad plats i klacken.


Bara jag steg in där, så blev jag som en helt annan människa. Adrenalinet sprutade i kroppen o jag fick glädjerus.


Det var sjukt överbefolkat i klacken. Jag o Annelie klämde oss fram o fick tillslut en plats, men precis då jag ställt mig till rätta på "Trappsteget" så kom det två fyllekärringar o ställde sig mig. Så jag blev fastklämd o hade hela min tyngd emot människan bakom mig. Kroppen blev krossad, o näsan fylldes av härliga ångor av alkohol o svett.


 När vi skulle åka hem fick vi stå i den härliga långa bilkön igen.. Det skulle ju ha varit helt okej, om inte kopplingen hade pajat. Mitt i bilkön brakade det till rejält i bilen o Moren skriker "OJ! FAN! Biljäveln gick sönder". Så, karlarna fick gå ut mitt i kaoset o rulla över bilen till sidan. Efter precis alla bilar hade lämnat arenan, så åkte vi sakta men säkert hemöver emot Ljunga utan koppling. :P



I går, fredag, så for jag o min Tove till stan på morron. Jag skulle på arbetsförmedlingen o skriva på lite papper, så då ställde min underbara vän upp på att följa med o hålla mig sällskap. Efteråt så gick vi en sväng på stan.. Köpte en tröja o lite smink bara.


Efter det så gick vi på kina o åt lunch :) Hur gott som helst!


Vi satt o prata om hur underbart det vore om man skulle vinna lite pengar... Så, efter maten gick vi rakt över gatan o in på en kiosk. Vi bestämde oss för att spela på hästar! haha! Så, där stod vi o valde hästar till v75 första gången i våra liv. Hade ingen aning om vad vi höll på med, eller vilka hästar vi valde. Men, det var roligt att stå där o verkar vara kunnig =) Vi spelade för 10kronor,visst vore det fantastiskt om vi vann åtminstone det dubbla ;)


När vi kom hem så var vi inne hos Annelie hela kvällen. Vi åt chips, godis o drack dricka. Spelade BUZZ o Sims :) Alltid lika underbart att umgås med mina brudar. Skönt att ta det lugnt också!


O idag, så ska jag o Tove sitta o titta på trav klockan två. Sen ska vi vara hos henne hela dagen o mysa. Ikväll ska vi på bykrogen!



Everytime I close my eyes,

I see you.





Ovido - Quiz & Flashcards