Alla inlägg under april 2008

Av Malin Söderström - 23 april 2008 22:55

Vill bara tillägga att jag aldrig någonsin haft ett sånt djupt och meningsfullt förhållande som jag har med dig Älskling. Aldrig känt en sån närhet med någon annan människa. Aldrig haft sån fin vänskap förut med någon kille. Aldrig känt så här otroligt stark kärlek för någon förut.


Jag Älskar Dig, hjärtat. Mer än vad jag kan beskriva med ord.



Av Malin Söderström - 23 april 2008 21:33

Jag kan konstatera en sak; JAG ÄR INTE REDO BARN!


Allt händer av en orsak... Allt har en mening.


De senaste veckorna har jag känt ett stort bäbis-sug. Ni vet, haft dom där tankarna... O känt längtan.


Då fick jag höra att mormor skulle vara barnvakt till min bäbiskusin Gry. Så jag tog ju bussen i morse mot Ljungaverk. Med ett leende på läpparna o såg framemot dagen.


O sen dess, till nu, har det varit konstant skrik. Skrik o åter skrik. Nu sitter jag här, första gången på hela dagen jag kan slappna av o bara vara. Huvudet bankar och armarna skakar.


Nu låter jag jätte negativ, men i skrivandes stund är jag skitless o sur.

Vill också påpeka att jag självklart inte hatar barn, ifall det nu verkar så :P


Men, det jag vill ha sagt är bara att det är bra att man får sig en knäpp på näsan ibland. En inblick i verkligheten.. För det är såå lätt att man drömmer sig bort. Och i drömmarnas värld  ser allting annorlunda ut, och är otroligt romantiserat.


Så, meningen med denna dag: Nu vet jag att jag inte är redo för barn ännu! =) Den dagen kommer.. Har inte direkt någon brådska!

Av Malin Söderström - 22 april 2008 11:35

Här sitter jag med ångest för att jag är inne då det är så fint väder :S

Ingen lust att gå runt runt ute ensam heller iofs... Vore annat om det fanns en ballkong så hade man ju iaf kunna suttit där o glassat :)


Helgen har varit skön! Kan egentligen sammanfatta den med fyra ord; Mys, tjejsnack, mat och vin. Men jag kan ändå skriva lite mera ;)


I fredags var jag på en andra intervju. Den gick myyycket bättre än den första. Han sa att han fick ett bra intryck av mig iaf. Så jag håller tummarna att jag får det! :) Sen mötte jag upp Anton, Kenny o Johan i stan. Vi gick på systemet, sen satt vi oss en snabbis i solen o glassade.


Väl hemma, så satt jag o johan ute i solen med en varsin kall öl. Underbart! Sen på kvällen låg vi bara i sängen o spelade en massa tvspel. Med chips o popcorn ;) Haha!


I Lördags så gick jag Johan o Julia till tivolit. Det var pinsamt dåligt!! Var väldigt få karuseller, och dom var värdelösa. Såg ut som dom skulle gå sönder närsomhelst. Rostiga o liksom "hackade sig fram". Så, julia fick åka ett par karuseller sen köpte vi några lotter o sockervadd. :)


Senare kom Ylva och hämtade mig o vi for till Cornelia :) Det var jag Ylva Cornelia Mia o Tove. Vi drack en massa vin, surrade en massa tjejsnack om allt möjligt, spelade "Den elaka versionen av Sanning o Konsekvens" haha :)

Det var trevligt att träffa er tjejer! Som tjej behöver man faktiskt ha en kväll då och då med baaara brudar o en massa snack :) Eller vad säger ni?


Sen när vi druckit upp vårat vin, så ville dom på krogen. Jag var inte sugen, så jag traskade hem till Johan i stället. :)


Igår spelade vi tv spel i typ 10 timmar i sträck!!! Lagoon! Ett spel som jag älskat sen jag var liten. Älskar super nintendo! Är mycket mer känsla i de gamla spelen, än de nya. Mycket mer charm liksom =) Kanske har att göra med nostalgi också...


Idag ska jag till ljunga antagligen. För imorgon tänkte jag hjälpa mormor att vara barnvakt åt min lilla bäbis kusin :) så mysigt!


Ha det bra allesammans!

Av Malin Söderström - 17 april 2008 15:37

Igår så ringde en kille från ett ställe jag sökt ijobb på, och frågade om jag kunde komma in på en arbetsintervju :) Så, jag frågade mormor om hon kunde köra mig heela vägen till stora sundsvall. Underbar som hon är, så ställde hon upp utan gnäll!!


Jag var så sjukt nervös, o klantade mig... men tydligen så gjorde jag bättre intryck än vad jag trodde, för idag ringde han igen o frågade om jag kunde komma tillbaka imorgon :) Hoppas verkligen jag får det!!! Håller tummarna krampaktigt, men vill inte hoppas för mycket.


Efter intervjun åkte vi till min kära moster Petra o hälsade på o tittade på deras nya lägenhet :) skitfint var det! O alltid trevligt att träffa Petra, o få sig ett gott skratt ;)


Sen lämnade mormor av mig hos Johan. Vi gick på Ica direkt o handlade jättegod mat. Texmex kyckling, ris, sallad med feta ost och så gjorde jag thatziki :) Gryyymt gott var det!!

Sen blev det mys till 100% resten av kvällen med massage, bada badkar o massa pussar o kramar ;)  Lovely!


Imorse kom min Julia hit, så idag har vi varit ute i det vackra vädret. Satt på lekparken o solade medan hon lekte :)


På lördag ska jag Julia Julia o Johan gå på tivoli, kan nog bli väldigt skoj det. Hoppas det är fint väder bara! Sen på kvällen är jag bortbjuden till Cornelia! Jag Cornelia o Mia ska dricka lite vin o snacka tjejsnack :) Var länge sen, o jag betvivlar INTE att det kommer bli enormt trevligt! :)



Av Malin Söderström - 15 april 2008 19:05

Så himla less på att vara arbetslös så det finns inga ord.

Jag behöver bli stimulerad!


Skulle vara otroligt skönt att vara någorlunda ekonomiskt oberoende också. Jag ligger och drömmer om den dagen då man kan göra saker. Kunna vara spontan, som jag är, men inte kan vara.


Tänk vad kul att bara kunna åka på IKEA en gång i månaden o bara handla lite småplock för att göra sitt boende mer hemkärt. Jag har inte speciellt höga drömmar. Jag behöver inte mycket för att bli nöjd. Men, varför ska det då vara så svårt?


Hoppas verkligen turen vänder snart!!


Nu sitter jag med jackan på och ska promenera den korta biten bort till min bästa vän Tove :) Vi ska se på desperate housewives ikväll blandannat :) Ett program jag saknat!! Hihi


ha en bra kväll!

Av Malin Söderström - 14 april 2008 23:33

Har varit i stan från Torsdags till idag :)

Älskar att vara i din närhet, hjärtat.


Har haft en trevlig helg! Umgåtts med Johan o Jonas hela helgen.

I Lördags kom Anton också. Vi drack lite öl, o sjöng karaoke. Sen ville karlarna dra på fest.. Jag var inge sugen, då jag var nykter. Men, vi travade bort till festen en sväng. Det var inte roligt, men det är ju inte direkt ofta roligt på fest heller då man har noll lust o är noll berusad ;)


Det blev mycket pussar o kramar i helgen. O jag får aldrig nog!!  Vi har även legat måånga timmar i sängen o tittat på massa youtube klipp ;P Låter ju inte sådär jättespännande, men var grymt skönt o trevligt! :)


Haha, har ju stoppat i mig några tusen kalorier för mycket i helgen också.. Vi har ätit cheeseballs, delat på tre kartor öl och igår åt vi hemmagjord pizza ;) Det är ju så ljuvligt gott att synda ;P


Idag har jag varit hemma hos Tove o snackat en massa, som vanligt. :) Vi har även druckit cola o ätit chips med dipp. Haha, tyckte jag behövde det efter denna nyttiga helg ;D Men, alltid lika trevligt hemma hos min underbara vän. Sjukt, hur tacksam jag är för att jag har den människan så nära i mitt liv.








Av Malin Söderström - 11 april 2008 14:35

Gud så kul det är med bilder :) Skulle vilja framkalla alla egentligen, så man kan stoppa dom i en massa album :) Roligare det!



Sitter o pratar med Annelie nu på msn, så jag fick massa bilder från när vi var på Magnus Betner :) Och ett par stycken från våran skandalösa resa till Timrå ;) Se vad glada vi ser ut, även fast vi blev kvar längst av alla pågrund av en sönder bil! :P


Två skitroliga kvällar var det iaf!


Älskar dig min underbara barndomsvän Annelie Eriksson!



Av Malin Söderström - 9 april 2008 16:08

Varje dag märker man att det finns mindre o mindre ärliga människor.

Alla snackar skit o går bakom ryggen.


Tillexempel, tänker jag då inte på något vis ursäkta en människa som har varit min vän i många år, men ändå ringer min pojkvän o frågar "Hej ska vi knulla?".


Jag kommer mer och mer dra mig bort ifrån omgivningen. Mer än vad jag redan har har gjort. För jag vägrar leva i en falsk bubbla. Jag vägrar ha falska relationer.


Jaja. Sitter här och är lika tankspridd som vanligt. Det är inte nyttigt att vara göralös, för då går hjärnan på högvarv. Man tänker så mycket att man inte kan koncentrera sig på något alls.


En sak tillexempel; Varför ska det förflutna påverka ALLT? Det man gjorde för flera år sen, borde ju inte betyda något idag? Åtminstone inte ifall man har blivit en annan människa nu. Att man har växt som person o man har lärt sig av sina misstag. För trots allt är det mänskligt att fela! Alla har vi gjort våra misstag, o alla har vi våra brister. Så, det jag gjorde för flera år sen, det var ett fall. Men jag reste mig. O det är det som är det viktiga!


Har jag fel?




O jag är extremt myssugen vill jag lova. Vill inget hellre än att krypa ner i sängen med den man jag älskar.



Ovido - Quiz & Flashcards