Alla inlägg under juni 2009

Av Malin Söderström - 5 juni 2009 16:42

Har varit ledig två dagar. Vääldigt behövligt var det. Jag har i princip sovit konstant i två dygn. :P Tagit igen mig. Igår släpade jag mig ur sängen o gick till Bokia. Köpte fyra nya böcker! Håller ju på att läsa Lotta Thells självbiografier.. Är fem delar. Har tre av dom nu! Så köpte jag en som handlar om en kille som suttit 20 år på texas värsta fängelse. Kan bli intressant!


Så nu läser jag för fullt. Fylld med förskäckelse och beundran. Imponeras av den fantastiska styrka och mod som människan finner inom sig då det handlar om överlevnad.


Var även tvungen att köpa min favoritbok. Vingklippt ängel.

Har läst den flera gånger, men var sugen att läsa den igen.



-Förtrollas av litteraturens ordmagi.


----------------------------------


 

Känner lycka och optimism då jag tänker på dig. Oss... Vi. Samtidigt som jag fortfarande är så rädd och gömmer mig så fort det kommer nära. Så fort jag känner varma andetag dränker jag mig i isvatten.


Vilken kontrast.

Du är det vackraste jag skådat.



Ändå gör jag samma sak om&om igen. Då hoppet bubblar i mig, dödar jag det genom att springa mot samma STOPP.



Njuter jag då dina fingertoppar kittlar min nakna kropp? Biter jag dig av åtrå eller frustration? Stönar jag av välbehag eller hjärtevärk då du viskar i mitt öra?


: Masochist.



Hoppas du kan se Mig. Jag är här ,inuti.

Av Malin Söderström - 3 juni 2009 18:06

Har inte orkat skriva på ett par dagar.. Varit helt sluut.


Jobbade ju natt fredag o lördag. Knappt sovit, tungt att vända fram och tillbaka på dygnet sådär.


Magda kom hit i lördags. Vi  åt kinamat och surrade massor innan jag gick till jobbet.


På söndagen åkte vi ut till Birsta City. Johan Palm och hans bror Henrik spelade! ;D Det var jag, Magda och ett stort gäng skrikande 10åringar. Istället för att riskera att tappa våra vackra röster, fnittrade vi som två nykära istället. ;P Hans bror är galet snygg. Blev skakig i benen då han gick förbi mig. Haha! Sen var det dags för skivsignering. Så jag fick lov att köpa en skiva. Vi stod i kö sisodär 40 minuter innan vi kom fram. 


Åt middag på IKEA efteråt. Träffade Tove, Linda o Daniel.. Fick skjuts med dom hem! Senare kom Johan o hälsade på. Jag Magda o han tog med oss en filt o satte oss vid ån. Det var trevligt!


När han gick hem vid 23 gick jag o Magda till statoil för att handla nåt att äta. (!) Kycklingburgare o pizza. O eftersom det tydligen inte var nog, så gjorde jag en varm macka hemma också. Uh.


I måndags åkte kära syster hem då jag gick på jobbet. Känns alltid lika trist o tomt då hon åker. Direkt efter jobbet hämtade Mommo upp mig! =) Vi for ut till birsta o köpte en tavla + en fläkt för att kunna vistas i min lägenhet. Sen åt vi på "Tusen och en natt. "Det var kyckling, fläskfilé och lamm-spett. Myyycket gott! Åt upp hela min tallrik, sen gjorde jag rent mormors också ;P Väl hemma så hängde vi upp tavlor i köket. Blev så fint så. Hemtrevligare! Spelade Buzz och åt mackor.


Igår tisdag efter jobbet gick jag hem o sov en stund.Efter det kom Petra! :)  Vi såg på TV o åt lite naturgodis. Gick till C då han slutade. Gav han en tavla!


Sov så sköönt inatt. Längesen nu. Har sovit så oroligt o lätt senaste nätterna. Så det behövdes verkligen.


Är ledig idag. Nu ska jag ut en sväng, hare gött!


-Martin, jag saknar dig så himla mycket. Längtar till du kommer hem, känt mig konstig och tom sen du åkte. 



 



Run away I've got to

Get away

 


And I've lost my light

For I toss and turn I can't sleep at night.



Ovido - Quiz & Flashcards