Alla inlägg den 6 januari 2008

ord

Av Malin Söderström - 6 januari 2008 23:30

Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en.


I de lugnaste vattnen simmar de fulaste fiskarna.


Som man bäddar får man ligga.


Tänd inte den eld som du inte kan släcka.


Även solen har sina fläckar.



5 ordspråk som jag tycker är uppenbara, men klockrena. Stämmer väl bra in på mig också antar jag. ..

Dog

Av Malin Söderström - 6 januari 2008 20:53

 Sådär ser vår hund Tyson ut, ganska precis. Hittade en bild på google som såg ut nästan på pricken likadan ut. (Kameran är borta så har inte kunnat tagit en egen)


Japp, idag blev jag mamma!

Till en rottweiler/pitbull blandras :) Den är jättefin verkligen! Så idag har jag mest bara sprungit efter vovven och försöka uppfostra den så gott jag kan. Den största utmaningen för mig är absolut att vara hård och strikt. Jag är ju en sån mjäkig person, o får dåligt samvete näst intill alltid då jag låter sur mot någon i huvudtaget. Men, jag tänker på hundens och vårat bästa!!! Det gäller att trycka bort alla skuldkänslor och tänka framåt. Och såna där hundar måste man ju vara extra "hård" emot. Phu, hoppas allt kommer gå bra.


Annars då? Jag mår bra, känns som en nystart. Längtar dock desperat tills den dagen jag får jobb och kan vara någorlunda ekonomiskt oberoende. (Om den dagen någonsin kommer... ) Suck! Verkar som att jag är en väldigt ointressant person för arbetsgivare, eller så har jag helt skickat ALLA mina ansökningar till fel mailadress (!) :P För, jag får inte ens ett endaste svar. Så less. Skickade en ansökan för Vimmelfotograf häromdagen. Trodde starkt på att jag skulle få något svar, med tanke på att jag har utbildning, är en ung glad tjej & gillar att festa. Men icke! Snart ger jag upp själva drömmen att i huvudtaget få något jobb!!!




Inlove.



Ovido - Quiz & Flashcards