Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Malin Söderström - 24 januari 2008 14:49

Svar på kommentar till Tina: Hehe, ja, det är ju som plåster för själen det ^^ Såklart jag ska åka till min kära mor :)



Sitter här nu o sliter som vanligt (!) Har typ nyss varit på lunchrast o unnat mig en korv. Haha! Har även ringt och pratat med min handledare på både ungdomscentrum och på Access. Bokat möte med dem båda! Mamma, visst gör jag framsteg  ? ;) (Jag är en sån som hatar att ringa och fixa saker, så jag alltid skjuter upp det o det blir aldrig av.)


Ska prata om den där jädra Ungdomsgarantin som är nytt för i år. Vet inte ens vad det handlar om riktigt heller, har blivit dåligt informerad. Men tydligen måste jag skriva på den...... Av någon anledning som jag inte riktigt är medveten om :P


Har tänkt på en sak jag, sen jag började här. Jag möter ju väldigt mkt folk hela dagarna.. Iaf, tanter o gubbar är ju duktiga på att klaga på "dagens ungdom" o säga att vi är så ohyfsade , oartiga o otrevliga osv... Men, när man sitter här och möter 100tals människor per dag kan jag ju konstatera att det är gamlingarna som är otrevliga om nåt!! Har inte mött en endaste ung människa här som varit otrevlig på något sätt. Utan det är kärringarna som är gnälliga, otrevliga och spydiga. Hör och häpna!


Så, istället kan vi ju börja säga med en suck "Dagens gamlingar.."


Måste också tillägga att det verkar inte finnas något mellanting på gamlingars beteenden. Antingen är dom överdrivet glada och snälla, eller så skitsura och dumma.

;P





Ovido - Quiz & Flashcards