Direktlänk till inlägg 30 januari 2008

DeepTalk

Av Malin Söderström - 30 januari 2008 15:37

Igår hade jag en mkt trevlig kväll med min älskling. Vi satt och pratade hela kvällen.. Blandannat kom vi in på hurvida vi tror på om en Tidsmaskin skulle gå att framställa. Jag är extremt skeptisk till det. Finner ingen logik i det i huvudtaget.. Absolut, människan har uppfunnit saker som man tycker är helt otroliga och osannolika, MEN hur i hela världen skulle man kunna resa tillbaka till något som inte längre finns? Det förflutna, enligt mig, existerar enbart i våra minnen. Vad tror ni?



Vi pratade även om mytelogier och resemål. Min dröm är att få resa till Egypten och gå på olika museum.. Älskar egyptiska mytologin!!


Nu sitter jag med headset:et på och tar emot samtal. Började en timme senare idag, för jag ska göra kassaavslutet. Gäääsp. Kommer väl hem runt sju tiden om jag har tur!! Är jättetrött :(



 
 
Ingen bild

~c

30 januari 2008 22:29

Läs om rymdfysik och logiska dimensioner så ser du att det finns en möjlighet, kanske. :)

Med den teknologin vi har idag så ser det väldigt avlägset ut, men med forskningens utveckling de senaste åren så ska man aldrig säga aldrig. :)

Ett av problemen är dock att så enorma summor pengar krävs, och investerarna vill ha utbetalning. Detta skapar problem för sådana vetenskaper som inte direkt förbättrar mänskligheten; t.ex astronomi och matematik.

Det mest intressanta idag är väl kallfusion; man bränner ihop atomkärnor i rumstemperatur, som det i vanliga fall krävs 7 miljoner Kelvin (om jag kommer ihåg rätt), vilket är ungefär samma som 7 miljoner Celsius för att göra. Alltså samma process som sker i skapandet av en stjärna.

Det intressanta med kallfusion är att man skulle kunna utvinna mer energi än man sätter in om man lyckas, så mänskligheten skulle tjäna mycket på det, vilket betyder mycket pengar. :)

Så sammanfattat; man ska aldrig säga aldrig med vetenskapen. :)

 
Ingen bild

~c

30 januari 2008 22:34

http://www.tenthdimension.com/ Lättsmält film om logiska dimensioner, rätt intressant. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Söderström - 27 oktober 2012 13:40

kyliga lilla gråa geggmed sylade klorvarför vässar du varje gång jag känner någotvarför är klorna alltid sylade så fort mina känslor slår in   varför glädjer inte toppen digvarje steg du tar uppså kommer jag nerkniven har inte mer än två sidorska...

Av Malin Söderström - 27 oktober 2012 05:07

förlåt mig för jag är ämnad till det jag görursäkta att jag inte passar in i din bild av vad du vill ha,jag är inte din.jag är min.jag kommer alltid vara jagdu kommer vara dufinns det någon genväg? ...

Av Malin Söderström - 27 oktober 2012 04:57

vad du gnageren bit i tagetgnagnagkött och sinne följer varje tuggatuggtuggsnart är jag bortaär du hungrig tar jag emot din iverblod är vackertKan du älska mig nu? ...

Av Malin Söderström - 27 oktober 2012 04:51

Varje blad har en frostig kant¨idag kyler verkligheten nerdet vi kännerdet vi ärdet vi en gång varfärgen knappas nerbort bortmed vindenkylan paralyserar alt som en gång varoch aldrig vaknar det upp igenvitt grått svartvitt gråttsvartDu.Ont.   ...

Av Malin Söderström - 29 augusti 2012 11:07


    När varje fingertopp sätter en glansoch varje andetag är en nyanskonturerna glittrar lilaoch sinnerna får glödande vila.att få skratta tåraroch gråta melodier   ...

Ovido - Quiz & Flashcards