Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Malin Söderström - 4 augusti 2008 22:40

jag har sen jag var liten varit otroligt fascinerad och samtidigt livrädd för "övernaturliga" saker. Naturkatastrofer.. Rymden.. Har sen jag var 12 drömt flera gånger i månaden att jorden går under. Jag tycker allt man inte kan kontrollera är otroligt skrämmande.


Och nu sitter jag här.. I mörkret på jobbet. Folk ringer konstant, från hela sverige.. Och säger att dom har strömavbrott. Eller så ringer dom o säger att det ligger träd över vägarna.. Jag hör bullret, det stormar utanför fönstret och himlen är svart. Är alldeles på helspänn och spärrar upp ögonen så det gör ont. Det vibrerar i skrivbordet då och då..

Fyfan. Sånt här skulle kunna få mitt hjärta stanna.


Och jag är tvungen att gå igenom hela sundsvall till min lägenhet sen. Ensam.


vill grina



Av Malin Söderström - 4 augusti 2008 16:29

då var denna underbara helg förbi..


I fredags jobbade jag till 18.. Då väntade Tove,Mamma, Christer, Magda, Julia o Mormor på mig =) Vi packade in lite grejer i bilen, sen åkte vi till IKEA :) Fick en massa småplock av min kära mormor <3 Sen så valde VI en soffa :P En enkel mörk tresits soffa. Köpte även en röd pläd till. Hela mitt tv rum går i svart & rött :D Alltid älskat den kombin!


 Efter vi varit på IKEA, så åkte vi på Willys o handla mat. Loove it! Sen var det bara att bära upp allt i lägenheten! Vi var svettiga allihopa vill jag lova :P Karlarna (Tove, mamma o Christer) monterade ihop allt medan tjejerna packade upp småsakerna. =)

Jag mådde iaf jättegott att ha alla mina favoriter i livet på samma ställe samtidigt =)


Typ klockan 23.30 var vi klara.. Då skjutsade mormor mig o Tove till Anton! Där drack vi typ tre groggar, sen var man på lyset efter den långa dagen :P Vid 2 nångång så blev vi hämtade i taxi.. Satt utanför stadshuset med ett gäng människor o drack vin, sen gick jag o Tåvää hem till mig o åt kvällsfika.. Kvällen slutade inte där dock. Vi fick även besök, och jag hann med en cykeltur  :P Hela dagen var mysig o komisk. Jag tackar med hela mitt hjärta till er som hjälpte mig med flyttningen! GULD värt!


När vi vaknade dagen efter så gick vi en snabbis på stan.. Handlade på systemet och sen åt vi på Kebabcity! Började dricka på kvällen igen hemma hos mig.. Sen fick vi besök av två av mina arbetskamrater! Lekte en lek, lyssnade på musik o pratade. Kvällen avslutades på Stadshuset. Hade ganska kul där.


I söndags åkte jag o Tove hem till Helene :) Tittade på bäääbisen o surrade en massa. Var jättetrevligt!

Efter tove åkt hem på eftermiddan latade jag mig. Tittade på film med Christian på kvällen. Sweeney Todd. Helt okej var den! Synd bara att det var en musikal.


Jobbar nu.. Till klockan 01 . Gääsp =)





Ovido - Quiz & Flashcards