Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Malin Söderström - 18 augusti 2008 23:31

ah, sådär ja. Då har man ätit sin fjärde korv för dagen.


Undra om jag ska ta mig ett till hårdbrö?



Alltså, jag är hungrig ofta o sugen på mat.. Men vafan, nu när jag håller på att sluta snusa så är det ju hemskt. Måste gå o småäta hela tiden. Jag har till och med köpt godis! Helt sjukt. Före det så hhar jag nog inte köpt det på flera år. Jag är ingen gottegris, bara ett matvrak!

Av Malin Söderström - 18 augusti 2008 21:52

såg nyss en film på TV med jennifer aniston. "The good girl" hette den tror jag... den var bra. Deprimerande, men vacker. Blev inte mindre nere nu direkt.

vill gråta

Av Malin Söderström - 18 augusti 2008 19:12

jag trodde aldrig att jag skulle bli en sån som "slarvar" med maten. Mat är min stora passion..  Har alltid älskat mat och tyckt det vare det bästa på hela dagen. Men, nu när jag för första gången bor själv, känns det så jävla tråkigt bara. Orkar liksom inte stå och laga mat när det är bara jag som ska äta. Så istället gör man enbart sånt som går SNABBT. Tillexempel dagens middag : Stekte tre korvar och en liten burk potatissallad :P !! Haha. Så olikt mig.


Har väl lagat mat "ordentligt" en enda gång sen jag flytta hit. Då gjorde jag en egen sås, sallad, laxfile och potatis. Visst, det var skitgott.. men kändes mest bara deprimerande att sitta i tystnad och äta den för sig själv.


Mycket nytt på en gång... Man lär väl vänja sig så småningom. Vi människor är duktiga på att anpassa oss!


Påtal om mat så har jag ätit så sjuuukt onyttig mat sen jag flytta. Mikromat  från konsum till lunch varje dag för det första.. Har ju lyckats ätit ett par pizzor också.. Sen all den snabba maten man snabbt slänger ihop hemma är ju inte så jätte hälsosam heller ;P


"Jag kan ju inte både vara tjock och rosa!"


Ovido - Quiz & Flashcards