Direktlänk till inlägg 29 december 2007

Pitbull VS Berner Sennen

Av Malin Söderström - 29 december 2007 12:18

Idag har det diskuteras hundar. Vi vill skaffa en vovve! Men vi är "ganska" oense om vilken typ av hund. Karln vill ha en pitbull, och jag vill ha en snäll hårig hund tex. Berner sennen. Här har ni en bild på vardera. (berner sennen överst , pitbull underst för de som inte vet.)


För mig är det ett sånt uppenbart val vilken man borde välja! Men svara nu alla, vilken hund skulle ni välja av dessa två? :)





 
 
Sofie

Sofie

29 december 2007 13:01

Om jag ska vara ärlig så skulle jag inte välja någon av dessa, för dom passar inte i på den människa JAG är. Jag vill ha en sällskapshund som inte kräver allt för mycket psykisk träning, men kan vara med mig i mina dagliga aktiviteter.
MEN var jag tvungen att välja så skule jag gå på din linje! Lycka till i valet av hund! Kram

http://www.sgradin.blogg.se

 
Ingen bild

~c

29 december 2007 14:59

Personligen får jag dåliga vibbar av pitbulls, speciellt när jag ser dem i händerna på oerfarna, oansvariga eller oengagerade hunduppfostrare (underskatta inte min intuition), då det ändå är en kamphund.

Av dessa två skulle jag välja den övre, men när/om jag skaffar hund blir det nog en bulldog eller liknande. Helst en tyst, och inte så stor eller livlig hund.

 
Ingen bild

therese

29 december 2007 16:41

men lätt den övre...den andra e ju en monsterhund! huuua

 
Thess

Thess

6 januari 2008 16:17

Jag hade lätt valt en pitbull, eller rättare sagt en amstaff, då dom är lättare att få tag på här i sverige och man kan göra mer med en reggad amstaff än vad man kan med en pitbull. Trevliga, lätta hundar i rätt händer med rätt aktivering.

http://pitbullqueen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Söderström - 27 oktober 2012 13:40

kyliga lilla gråa geggmed sylade klorvarför vässar du varje gång jag känner någotvarför är klorna alltid sylade så fort mina känslor slår in   varför glädjer inte toppen digvarje steg du tar uppså kommer jag nerkniven har inte mer än två sidorska...

Av Malin Söderström - 27 oktober 2012 05:07

förlåt mig för jag är ämnad till det jag görursäkta att jag inte passar in i din bild av vad du vill ha,jag är inte din.jag är min.jag kommer alltid vara jagdu kommer vara dufinns det någon genväg? ...

Av Malin Söderström - 27 oktober 2012 04:57

vad du gnageren bit i tagetgnagnagkött och sinne följer varje tuggatuggtuggsnart är jag bortaär du hungrig tar jag emot din iverblod är vackertKan du älska mig nu? ...

Av Malin Söderström - 27 oktober 2012 04:51

Varje blad har en frostig kant¨idag kyler verkligheten nerdet vi kännerdet vi ärdet vi en gång varfärgen knappas nerbort bortmed vindenkylan paralyserar alt som en gång varoch aldrig vaknar det upp igenvitt grått svartvitt gråttsvartDu.Ont.   ...

Av Malin Söderström - 29 augusti 2012 11:07


    När varje fingertopp sätter en glansoch varje andetag är en nyanskonturerna glittrar lilaoch sinnerna får glödande vila.att få skratta tåraroch gråta melodier   ...

Ovido - Quiz & Flashcards