Alla inlägg under januari 2008

Av Malin Söderström - 15 januari 2008 13:50

Är så sjukt stolt att jag har just min Mamma. Skulle inte kunna önska mig någon annan. Du är förstående mot mig, du ställer upp på allt du kan. Kommer aldrig kunna visa hur mycket det betyder för mig. Men, jag kan ju försöka iaf :)


 Nu har jag ny energi, nu är jag redo att möta alla kunder igen. Glada som sura ;)

 Har nyss fått i mig lite lunch, tack vare min underbara mamma! Höll ju på att hungra ihjäl som ni vet ;P Så nu har jag fått i mig en baguette och såna där nyttiga nötter!



Håller på att försöka sluta snusa, eller jag håller iaf på att trappa ner rejält. Jag har ju blivit så pass vuxen att jag börjat blivit liite realistisk ;O Har insett ganska hårt att jag inte har råd att snusa. Så, nu har jag bestämt med mig själv att jag bara ska ett par styckna om dagen.


 O ni snusare vet ju, att när man inte haft snus inne på ett tag så får man sån otrolig spänningshuvudvärk. Iaf jag! Och man får ett sånt grymt sug liksom. Så, jag var ju tvungen att köpa dom där nötterna så jag kunde ha något att tugga frenetiskt på :P Men, nu när påsen blev slut så tog jag en snus ändå. Haha. Har såå mkt karaktär!





Har startat en omröstning också. (Finns längst upp i spalten till vänster)



Av Malin Söderström - 15 januari 2008 12:00

Nu sitter jag här, tar emot kunder och drömmer tillbaka till allt smarrigt jag åt igår.


Jag är HUNGRIG!!! :(


Hela jag blir så grymt påverkad då jag inte ätit på ett par timmar. Jag blir jättehängig, känslig, tom på energi o svag.


Ska väl kanske unna mig med att gå o köpa ett äpple på lunchen (!). Det är så kul att vara luspank.


Nyss kom det in en 80åring och dömde ut mig för att jag hänvisade henne till våran hemsida. (Hon frågade om vi hade en broschyr över alla evenemang som vi säljer, vilket så klart vi inte kan ha då det släpps nya biljetter flera gånger i veckan.) Men, på internet uppdateras det ju. Hon sa iaf på sitt nog allra otrevligaste sätt: "Ni kanske borde tänka på att 80åringar inte kan med internet!"  Absolut, jag håller med henne. Men, vad kan jag göra åt det? Är det jag som har bestämt att dagens samhälle ska vara så ? Att har man inte internet så är man körd mer eller mindre?


För övrigt är det faktiskt kul att jobba här. När det kommer in personer som är artiga och allmänt trevliga.






Av Malin Söderström - 14 januari 2008 22:44

Känner mig som en uppsvälld knöl. (!)


När jag kom hem så åt jag korv o makaroner en stor portion. Efter en liten stund fick Johan den goda iden att han skulle baka en sockerkaka. Då var man ju tvungen att äta av den också. Sen promenerade vi bort till konsum och handlade lite. Kom hem, gjorde toast i ugnen och jag gjorde en smarrig svampröra till :) Yummie! Men usch vad mätt jag är nu vill jag lova!


-Men, det ska va gött å leva! Haha


Mer då? Ja, förutom att jag har ätit som en hungrig gris, har jag spelat två parti Yatzy med Johan. Faktiskt ganska kul det! Men, förlorade båda gångerna. Som jag alltid säger; Gud hånar mig. Jag kan inte ens få ha LITE tur i spel! ;(


Ska lägga oss o kolla på film nu. Sen tidigt upp imorrn igen. Känns skitjobbigt, men, ska inte klaga. Skönt att ha något att gå upp till. Skönt att inte bara gå hemma o vara göralös.


Natti!





Av Malin Söderström - 14 januari 2008 14:22

Bra start på dagen idag, vilket ju är grunden för hela dagen.

Vaknade av pill i håret, o lite massage. Kanske det bästa sättet att vakna på?! Sen hade honey gjort mackor och te åt mig när jag klev upp. ^^


Dock blev det värre då jag kom till praktiken. Var ju så laddad tyckte jag, o tänkte "Nu jäklar kommer jag arbeta bra och effektivt!" Men, icke. Känns som första dagen, jag känner mig helt slut i huvet och har glömt nästan allt jag lärt mig. Min hjärna rensar tydligen väldigt fort bort information. Gah!


Har mest bara känt mig som en dum blondin med 2 hjärnceller som slåss med varandra. Är ju så att man skäms!


Sitter här nu också, och ska gå hem runt 18. ;/ Menmen, det går nog bättre imorrn. Är nog bara lite segstartad! Gäller att tänka positivt ;)


Sen tänkte jag, om jag hinner, gå till ett visst ställe och fråga om dom behöver folk. Är i desperat behov av ett riktigt jobb nu. Vill så himla gärna kunna göra saker. Nu har man ju inte råd att göra ett skit! O jag har inte stora krav heller direkt, men skönt att bara kunna gå ut o äta på restaurang om man vill. Hehe, ja, så fattig är man. Men jag är glad också att jag inte är född rik, för då skulle man nog inte sätta värde på något. Nu har man ju liksom varit i botten, och nu finns det bara en riktning att gå. Framåt!




Av Malin Söderström - 13 januari 2008 18:47

Blev inget besök igår.. :/ Dom hittade ingen barnvakt. Synd! Menmen, kommer ju få träffa Annelie fler gånger :) Istället blev det vin, tv spel och ett väldigt snabbt upp-och-ner läge.


En sån underbar start på dagen igår. Vi gick o köpte baguetter, smörgåsröra och ägg. Kom hem o fixade ordning en underbart god frukost. Sen myste vi massa i sängen o soffan.. Sen mkt bus o skratt, mkt kärlek. Sen händer det något, som helt o hållet kastar bort värdet av dagen.  Allt det där fina underbara blir helt plötsligt betydelselöst. Så otroligt synd!



Känner mig fullständigt energibestulen. Ser framemot imorgon då jag börjar praktiken igen.  Får börja göra nåt igen, få tillbaka dygnsrytmen. Bli av med lite rastlöshet och frustration.


Nu ska jag sätta mig ner i soffan, andas djupt och sedan komma på ett hälsosamt sätt att avreagera mig på. För en en gång ,känner jag enormt med instängd ilska.

Av Malin Söderström - 12 januari 2008 18:31

Bakis som ett svin idag, en vanlig bieffekt då man gör något så självförvållat.



igår kom Kicken o AK o hämtade våran lilla vovve. Kändes tungt faktiskt, men ändå rätt. Sen började jag o Johan att tröstsupa lite bärs. Sen kom Helen, Sofie, Sadat o två av hans kompisar + Maria och Nisse. Blev musik, mer alkohol och massa surr! Sedan stack dom på krogen allihopa, o jag tänkte göra nåt jättetufft o spela en alfapet på fyllan. Johan satt breve o skratta åt mig för att jag såg så koncentrerad ut då jag tappert försökte se vad som stod på skärmen. Men, jag vann, och blev skitstolt. Hahaha. Var alldeles snurrig i skallen, en sån där pain-in-the-ass fylla ni vet. Man känner sig någorlunda nykter i huvet, men kroppen är alldeles vimsig o vinglig. O när jag la mig snurrade hela rummet. Yeay! :P


Idag har vi bara degat och busat. Johan utnyttjar att jag är bakis o extra ynklig, så han håller fast mig typ hela tiden och kittlar mig så jag tappar andan :P Skrattar så jag känner mig alldeles tom i huvet efteråt haha. Han är en äkta teaser min karl!


Näe, nu ska jag lägga mig i soffan igen o försöka samla kraft så jag orkar vara social mot vårat besök sen. Sadat o hans kompisar kommer sen. O kanske Annelie o Matin :)  Skoj! Så, då blire buzzspelande o lite vin!


Puss o kram

Av Malin Söderström - 12 januari 2008 01:21

I'll be there for you
These five words I swear to you
When you breathe I want to be the air for you

I know you know we've had some good times
Now they have their own hiding place
I can promise you tomorrow
But I can't buy back yesterday

And Baby you know my hands are dirty
I'll be the water when you get thirsty, baby
When you get drunk, I'll be the wine

Av Malin Söderström - 11 januari 2008 01:45

Nu: Ångest för att lämna bort hunden. ( Han har ju blivit så snäll nu.) 

Ångest för att jag haft så lite tålamod.


Har suttit och surrat med min karl om arbete, forna tider och så vidare. Trevligt! Känns som från början.. :) <3


Imorrn ska vi gå ut och söka jobb som faen!


Ska nu försöka mig på att spela lite CS. Skratta på ni! Men, jag älskar ju tv spel o dataspel. Har trots allt gjort det sen jag var 4. Har det liksom i blodet! Så, nu ska jag prova på att vara seriemördare! yeaay!

Ovido - Quiz & Flashcards