Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Malin Söderström - 20 oktober 2008 23:49

Som förstår mig bäst, men borde förstå mig minst pågrund av hur olika våra erfarenheter är.

Som är mig absolut mest lik, men samtidigt mest olik.

Som alltid lyssnar på och accepterar mina känslor.

Den första jag tänker på att ringa så fort jag känner mig glad, ledsen, besviken, arg eller helt enkelt vill vara mig själv.

Den som hur mörkt det än är, får mig att se så mycket ljus.



Tove Maria Eriksson. Du har varit min bästa vän sen vi var små. Är så otroligt glad att jag har dig, och jag älskar dig gränslöst.


Fortfarande, efter alla dessa år.. Så pratar vi flera timmar om dagen. Det tar aldrig slut, och efter varje samtal så mår jag så himla bra.


--------------


Har nyss pratat med Tove i 3 timmar. Ska lägga mig snart, börjar tidigt imorrn. Sen efter jobbet åker jag direkt till Ljungaverk. :)

Av Malin Söderström - 20 oktober 2008 12:44

Läskigt när verkligheten slår en som att vakna av en iskall dusch i ansiktet.


Jag har glömt dig. Alltså inte bara kommit över, utan GLÖMT. Kom på mig själv häromdagen då jag kom o tänka på dig... Fick en overklig känsla,  kändes som att jag aldrig har känt dig. Att jag aldrig varit tillsammans med dig.. Har inte ett minne av ur du kysser, pratar eller Är. Kusligt hur hjärnan fungerar... Hur den kan förneka och trycka bort så himla mycket, att det hela till slut blir en enda stor minneslucka.



Ett hål i tiden.



Av Malin Söderström - 20 oktober 2008 10:53

Man märker mycket väl på mig hur jag känner inuti, på musiken jag lyssnar på. När jag känner att jag är nära att brista, går det inte att lyssna på något annat än mörka skrik. Sen i lördags eftermiddag har jag bara kunnat lyssna på ren Hat. Det är det enda som gör att jag känner mig lättare och ler genom låtarna, för att det känns som det blir en slags förståelse och det är som att det jag känner skriks ut ur högtalarna och ur mitt skal.



-I need to hear some sounds that recognize the pain in me, yeah
I let the melody shine, let it cleanse my mind-



Nu ska det bli förändringar. Annars kommer jag ju att brytas ner. Förmultna.



<3    Rob Zombie- Living Dead Girl

Av Malin Söderström - 20 oktober 2008 00:06

Igår kände jag mig sjukt förnedrad och skämdes som fan. Kände mig väldigt dåligt behandlad och stucken i ryggen.


För övrigt så hade jag det trevligt med en massa musik som åkte in i mig och drev ut en massa ilska. Viss musik har den effekten, blir verkligen som terapi. 


Träffade även den människan jag har velat säga så himla mycket till.. Som vanligt, så tog de emot. Har en stenhård spärr när det gäller Dig. Har aldrig haft problem förut att berätta vad jag känner och tycker. Jag blir helt stum och orden kommer inte ut. De sitter fast i min mun och i mitt hjärta hela tiden.



Idag så har jag haft en jättemysig dag =) Mormor o Magda kom vid 13 o hämtade upp mig.. vi åkte ut till IKEA. Åt först, sen gick vi o titta runt. Provlåg massa sängar o så =) Ska handla en då jag får lön.. Har bestämt mig vilken jag ska ha iaf så äre bara att åka o hämta den! :) Handlade även ett Playstation 2 på media markt. Vi åkte hem till mig o skulle spela lite... Då ser jag att det inte följde med något minneskort. Det tycker ju jag att personalen skulle ha upplyst mig om! :S Men, vi spelade DVD spel istället o åt mackor. Riktigt mysigt att rå om er underbara människor! Sen har jag lega o titta på Bridget Jones dagbok. Hon är ju för go! :)



-Måste även tacka för kommentaren, Tjuvläsaren ;)

Ovido - Quiz & Flashcards