Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Malin Söderström - 24 oktober 2008 19:06

Nu på min halvtimmes rast, så har jag suttit och läst på nätet om Zelda. Det är mitt absoluta favoritspel. Alltid när jag var liten så satt jag med häftet till spelet, och läste historien...  Blir alldeles gråtfärdig nu när jag läser olika sidor om det. Får såna fina flashbacks. Det är en otrolig historia, jag älskar den. Men en stor anledning till det är nog för att jag kände sån trygghetsskänsla varje gång jag satt med boken i handen och tittade på när Mormor spelade det.


Bara jag skriver namnet på spelet-  Zelda- A Link To The Past. Får jag rysningar.



Sen jag var liten har jag varit helt fascinerad av allt som har med mytologier och fantasy att göra. Får fortfarande samma pirr i magen. Jag läser det och suger in det som en hungrig själ. Sitter med ögonen helt uppspärrade och lever mig verkligen in.



Känner mig alldeles varm men sorgsen innuti. Har suttit och budat  som fan på Zelda spel nu. Jag SKA ha det. Om så, bara för sakens skull..  Och hedra alla oslagbara stunder med den viktigaste människan i mitt liv.



NOSTALGI ÄR MIN DROG !



-Känner för att hoppa av lycka & skrika av sorg.

Av Malin Söderström - 24 oktober 2008 13:25

Var asskönt att jobba igår. Tiden bara sprang iväg! Slapp även gå hem ensam o rädd efteråt, för en jättesöt arbetskompis fråga ifall jag ville ha skjuts hem =) För varje dag som går, så märker jag mer o mer vilka underbara människor jag jobbar med. Alltid nån ny man börjar prata med, och alla är överasskande trevliga. Längtar sjukt mycket till firmafesten nu!! :D Kan ju inte bli annat än en lyckad kväll.


Jag uppskattar mer o mer att sova ensam. Har blivit otroligt bekväm med det. När man väl har någon som sover över nu, känns det mest bara ivägen ;P Visst, det kan vara mysigt... Men, det är så grymt skönt när dom går sen o man får sängen heeelt för sig själv.. Hah!


Nu ska jag jobba... Har medlyssning idag, undra om jag någonsin kommer sluta tycka det är grymt nervöst?

Ovido - Quiz & Flashcards