Alla inlägg under december 2007

Av Malin Söderström - 19 december 2007 10:31

Haha, nej mamma, det är inte bra att röka.... ;)


Jag är fortfarande helt förstörd sen gårdagens hemska dag. Även fast jag la mig jättetidigt igår, har tagit mig en promenad nu till morgonen och har till och med hunnit ätit frukost.. Så är jag fortfarande HELT DÖD. Min kropp kan helt enkelt inte handskas med stress.


Klockan 9:00 var jag på möte på ungdomscentrum.. Pratade om "ungdomsgarantin". Vilket inte sa mig alltför mycket, då jag var så trött att jag knappt visste vad jag hette. Efter hon sagt en mening, så glömde jag bort den. :/ Menmen, fick prata med henne en sväng ensam efteråt, då berättade jag om min "situation" och vi bestämde att vi skulle höras i veckan. Phu!


O nu sitter jag på underbara Access. Gick hit efter mötet, skulle kolla om en kvinna var här som jag måste prata med angående praktiken... Men, hon var inte här, så nu sitter jag o väntar på att kära Nina ska bli klar med det hon sysslar med för hon ville prata med mig... :) Sen ska jag rulla* till Entré Sundsvall. Ojojoj, så trött som jag är nu så kommer jag väl ordagrant dö om det är lika stressigt idag.


*Jag kommer nog rulla, för att gå känns nu alldeles för ansträngande.



Av Malin Söderström - 18 december 2007 20:01

Tack för kommentarerna mina privat-proffs Mamma och Bobben ;D


Men jag fick ju tyvärr inget svar på någons värsta mardröm... Trist ;/


Kan ju säga ett ord som i stort sett sammanfattar hela dagen: STRESS!

Fy f*n vad jag har känt för att spränga min skalle i bitar idag. Det har varit proppfullt med folk enda sen en halvtimme innan öppning till klockan fem då jag gick hem. Innan jag gick hem, så gick jag in på pressbyrån och köpte cigg, hetsrökte två på raken. Mm, SÅ less och förstörd var jag. (Jag brukar inte köpa cigg, förutom ibland då jag ska festa.)


 Stress får mig att må riktigt riktigt dåligt. Mitt humör går verkligen som i en berg-och-dalbana då. När jag är i en pressad/stressig situation varierar mitt humör i följande:

Irriation- Jag fräser och är elak mot alla runt om mig, och på mig själv. Ledsenhet-Jag blir så himla svag inombords att mina ögon tåras upprepande gånger. Piper och tycker synd om mig själv, och känner även extra mycket sympati för alla andra också.

Överdriven gladhet: I det stadiet är jag så himla less och förstörd att det slagit slint i skallen. Jag får knepiga skrattattacker, men svär samtidigt inombords.


Också nåt som mer eller mindre alltid händer då jag är stressad är att det blir fullkomlig kortslutning i skallen.  Helt plötsligt kan jag ha glömt hur man gör något. Tex. kan jag sitta och stirra på dataskärmen och inte fatta vad jag tittar på. :S


Så, sammanfattningsvis, jag AVSKYR situationer då jag känner mig stressad eller pressad. Gillar heller inte situationer när jag har vetskapen om att "det hänger på mig" Om ni fattar. ?


Sorry, väldigt konstigt inlägg.. Det är lugnt, jag tar inte illa upp om ni inte fattade ett skit av vad jag just skrev ;P

Av Malin Söderström - 17 december 2007 23:39

Ni som är nyfikna angående gårdagens inlägg om min stora utmaning att göra en julskinka,(som jag tar för givet alla har suttit hemma och slitit sig i håret av nyfikenhet av) så har ni här svaret på hur det gick: Alldeles utmärkt! Jag skynda mig att ta en smakbit, sen dess har det runnit i käften på mig. Ja, så god var den! Saftig och alldeles.. alldeles.. uunderbar! Haha

Så igår blev det mys framför tv:n med julskinks-hårdbrö-mackor ;)


Sen i morse masade jag min trötta röv bort mot praktiken. Till en början trodde jag att jag skulle gå under. Det såg så galet komplicerat ut! Tänkte tyst för mig själv "Detta kommer bli den längsta tiden i ditt liv, du kommer ALDRIG, verkligen ALDRIG, lära dig detta!" Men efter ett par negativa tänkandes timmar så tog jag mig i kragen o testade iaf. Det gick faktiskt ganska bra, mot all förmodan! :) Och det var helt okej! Inte det roligaste jag gjort, men heller inte det tråkigaste ;P Så, det känns helt OK!


Kom hem klockan 18 idag, efter hårt arbetande o mkt stress. Men, ändå är jag inte trött nu :S Brydd! Här hemma har jag inte direkt gjort mkt. Hängt tvätt med min karl, rullat runt i sängen o kollat på lite tv.  O just ja!! Jag fick en present av Johan idag :D En jätte söt snobben pyjamas! Blev sååå glad. :)


Drömde en riktigt hemsk mardröm inatt. Avskyr verkligen att drömma mardrömmar. Även fast man liksom vet och tänker i drömmen att det inte är sant, så känns det ju så verkligt. Har hänt många gånger att jag vaknat och varit helt förstörd. Har vaknat gråtandes, och inte kunnat sluta även fast jag ju då är vid medvetande och såklart förstår att det bara var en dröm.


Ibland får jag för mig att drömmen ska bli sann... Som att det vore en "varning" eller vad man ska säga..


 Iaf, inatt drömde jag att jag var hemma hos min kära familj i ljungaverk. Då bröt det sig in en hemsk rackare med kniv. Han sa att han skulle sprätta upp allihopa i familjen (Hundarna inräknade). Och jag ryser fortfarande av ljudet av min kära hund Dino då han gnällde och skrek av smärta. (Haha, det där lät sjukt. Som att jag tyckte hundens död var värst. Nej, men som tur var så vaknade jag innan mina familjemedlemmar blev mördade) Hur kan man drömma så sjuka saker? Är det ingen smart drömforskare som läser min blogg i detta nu? Som kan ge mig ett svar på den frågan? ;O


Sen finns det ju också fall då det är tvärtom, att man bara vill somna om och drömma meeera :)


Nu kära läsare, vill jag att ni ska berätta eran värsta mardröm för mig! Kommentera nu! :)







Av Malin Söderström - 16 december 2007 19:22

Johan o Julia följde med Kicken o Ak ut till birsta förut. Johan kom hem med en julskinka. Vilket vi har varit sugna på nu väldigt många veckor ;P Men, dom är ju så galet dyra så vi har varit för snåla för att köpt någon förrns nu... Så, nu ligger den och grillas i ugnen. Ska bli spännande och se resultatet :P Haha, jag har aldrig gjort en skinka förut! (Nej, det är inte komplicerat.. Men, med min tur lär den väl explodera i ugnen.)  ;P



Jag är verkligen en blogg-nörd. Jag följer fler o fler bloggar för varje dag känns det som.. Huuua, ett heltidsjobb nästan ;) Jag gillar det väl för att jag  är en nyfiken-i-en-strut! Vilket knepigt uttryck förresten.. Varför i en strut liksom? Någon som vet bakgrundsfaktan på det uttrycket? ;) Skriv gärna svaret isf! Tack på förhand! Haha :)


Klockan åtta blire att sitta framför TV:n och glo på film o mysa. Adam o Eva! Var många år sedan jag såg den.. Men, gillar Björn Kellman iaf :) Och jag har för mig att den är rolig! :)


Sköt om er!

Av Malin Söderström - 16 december 2007 15:35

Nu var jag snabb att skriva ett till inlägg ;P Fick bilder från syrran från helgen.. :)


En är på mig o syrran.

En när vi spelar singstar :D

En är en bild på mig när jag är bakis. Med uppsvälld käft och ögon. sexigt!

En är en bild på min syster o johans dotter. Magda sjungandes o julia spelar gitarr till musiken ;P

Sen en är på mig då jag är som vackrast. I mitt bakis-tillstånd. Haha, Det syns verkligen hur illa jag mår :P



Svar på kommentar till helené: Ja visst är vi söta? ;) Haha! Min kurs heter Access :) Hoppas allt är bra med dig! Hoppas vi syns på juldagen! ;D

Av Malin Söderström - 16 december 2007 14:41

Svar på kommentar:

Ja, visst är det väl underbart att bli killad på ryggen ^^ Mysfaktor 1000! Jaså, huva... Hemskt med bakfylla! Vad gjorde du för sköj igår då? :)



Nu har jag nyss vare med syrran till tåget. Svinkallt ute verkligen!


Hatar vinter. Kan det inte bli sommar igen? :( Det är ju så underbart. Man kan gå ut i bara klänning, känna den härliga sommarbrisen smeka ens hud... Kan inte bli bättre. På sommaren mår jag som allra bäst!


Sen finns det ju såklart mycket mysigt med vinter också. Tex. att åka ut på en liten skoter safari och ta med sig korv o varmchoklad :)


När jag säger ordet "skotersafari" kom jag att tänka på för cirka två år sedan då jag Cattis Daniel o Kimsan var typ i vemdalen. Vi hade med oss två skotrar. Vi åkte uppe på ett berg, och jag utbrast : "Kolla! bergsgetter!" (Och så var ju självklart inte fallet, vi åkte förbi ett par renar.) Pinsamt! Dom fick ju sig ett gott skratt iaf. Tur att man kan få andra att skratta på ens egen bekostnad :P


Imorrn börjar praktiken. Shit, jag börjar bli nervös. Längtar tills imorrn då jag kommit hem, och har känt efter... Passar det inte, så får jag ju byta! Vill helst av allt börja jobba nu, men, är ju bra att skaffa sig massa erfarenheter och meriter på detta sätt också!


Under denna korta bloggskrivandes stund så har jag tryckt i mig tre bullar. Haha, man är ju glupsk som tio karlar! Tycker det är konstigt att jag inte är smällfet. Lär ju komma med åren.. ;P Nu ska jag lägga mig framför tv:n en stund tror jag.


























Av Malin Söderström - 15 december 2007 22:51

Tack för kommentarerna! :) det är väldigt roligt!


bakfyllan har fortfarande inte släppt. Även fast jag har varit så smart att jag tänkte "skjuta upp den tills imorrn" (Har druckit ännu mer alkohol). Har väl fått i mig två öl och två glas vin på cirka 9 timmar nu. Det går undan ;) Haha, så, jag har gett upp den tanken att skjuta upp bakfyllan. För jag pallar fan inte en dag till! :P Så, nu har jag tagit mig en dusch och ska svälja vatten istället för alkohol!! Visst är jag klok? ;)


Idag har det inte varit alltför många knop. Har mest legat och gnällt över mitt mående, pustat o stönat. Men, en sak har jag iaf gjort aktivt idag. Sjungit!!! Jag o Magda öppnade min julklapp som min mor köpt åt mig förut (!) Singstar-Rockballads :D (självklart ringde jag o frågade min kära mami innan jag var hysteriskt slet upp spelet) Ni kan ju tänka er hur det lät.... Magda är vrålförkyld o täppt. Jag har en extreme hangover. Så jag blev ju anfådd bara jag vickade lite på höfterna till musiken.


Visst känner man sig allmänt fräsch när man är bakis? Man svettas, luktar illa i käften, o är alldeles slemmig. Uähk


Men en sak som är väldigt positivt med denna älskade bakfylla, är att all slags beröring känns ju alldeles underbart ljuvligt! (Såklart beröring är underbart annars också) Men, man blir ju liksom extra känslig i hela kroppen. Låg och kurrade som en katt förut när Johan låg och killade mig på ryggen. ^^ Me love love loooove it!


Jag ska ju egentligen inte klaga,det är ju tusen gånger värre att vara bakis då man är singel! Jag vill ju ligga o kramas hela dagen efter jag. Helst nån som håller mig i handen när jag ska gå på toa också... Haha nej, men nästan så. :P


Vi gjorde nyss ett försök till att spela plump också. Men, vi gav upp efter halva. ;P Så, nu ser jag fram emot att få gå och lägga mig med min karl som jag är upp över öronen kär i, om det inte märks ;) Tänkte fråga han lite sött om han vill fortsätta där han slutade förut..............................




Hoppas alla har en rolig lördag! :)





Av Malin Söderström - 15 december 2007 11:56

Visst ser det mysigt ut? Erkänn att ni alla blir riktigt svartsjuka nu.. Ni skulle också vilja vara "Killen på bilden". Ni vill också slicka min näsa! ...

Ta en kölapp!


Idag vaknade jag på det allra mysigaste sättet. Med en riktigt extrem baksmälla. Det känns som att det är ett litet äckligt monster som bor i min hjärna. Och den har olika uppgifter beroende på vilka dagar det är. På bakisdagarna har monstret som uppgift att skära köttsår i min hjärna. På en vanlig dag så har monstret som uppgift att jävlas med mig. Får mig att tänka jobbiga tankar. Jag har inget hjärn-spöke, som vissa andra kan drabbas av. Jag har ett hjärn-Monster.


Jag blir så oerhört sårbar när jag är bakis. Känner mig ynklig och extra jätteklen. Allt känns jobbigt, då man inte orkar försvara sig. Och så fort jag blir lämnad ensam i ett rum gnyr jag som en liten hundvalp. Jag pallar inte ens gå och duscha själv då jag är bakis. Då får jag ångest. Man är ju som människa väldigt destruktiv. Hur kan man göra detta mot sig själv? Hälla i sig massa gifter och låta stackars Lever få jobba på övertid.


Någon som vet varför man får sån sjuk huvudvärk egentligen? O helst då man svalt några liter rödvin.


 Iaf, igår kom Maria på besök. En tjej från kursen! Vi satt o surrade på en massa. Hade det trevligt! Sen gick vi o mötte min kära syster på tåget. Sen spelade vi och johan tv spel på hög nivå! ;P Det var roligt! Efter ett par timmars fyllesnack och tvspelande kom det en karl vid namn Jimmy också på besök. Det var iaf en trevlig kväll. :)


Nu sitter jag här och tycker synd om mig själv för min stackars hjärna (vilket ju är helt galet, då det är självförvållat) Jag tror jag ska gå och lägga mitt huvud i frysen. Hörs o ses! Ha en trevlig lördag gott folk.





Ovido - Quiz & Flashcards