Alla inlägg under december 2007

Av Malin Söderström - 8 december 2007 11:52


When you  breathe, I want to be the air for you. 

I´ll be the water when you get thirsty baby,

when you get drunk I will be the wine.


Everytime I look at you,

baby I see something new.

That takes me higher than before,

it makes me want you more!






Av Malin Söderström - 8 december 2007 10:59

Det var en riktigt bra dag igår.. Först dagen på birsta, sen kvällen hemma :)  

Busade (som vanligt), spelade tv spel (jag blev så förbannad när jag förlorade så jag tyckte det var bäst för bådas hälsa om vi slutade spela :P ), drack ett par glas rött vin (me liiiike!).

 Såg idolfinalen.. O jag som har blivit så himla blödig av mig, blev så rörd när Marie vann att tårarna rann ner som spöregn på min kind... ;P

Hon sjöng som Celine Dion igår. Vilken röst! Fick gåshud gång på gång på gång...... :)


Nu idag så har jag bara hunnit vaknat, pussats, och tagit en liten prommis till affären och handlat lyxfrukost... hehe. Eller ja, baguetter,smörgåsröra,räkor,ägg och juice! Vet inte om man kan kalla det lyx, men, för mig så ;)


Ha en trevlig lördag!! :)

Av Malin Söderström - 7 december 2007 16:36

Har varit en underbar vecka på kursen, som vanligt..:) Mycket prat och mycket framsteg! Var på en liten "intervju" igår på Entré sundsvall. Ska börja praktisera där direkt när kursen är över! :D Känns jättebra att man kommer få nåt att göra på en gång, men, det känns oerhört deprimerande att kursen är över. För jag har då aldrig trivts så bra i någon grupp tidigare... Inte ens i närheten!! :(

Idag har jag varit ledig iaf.. (För att citera Nina: "Imorrn kan du ligga hemma med gott samvete". ) :D Så, i morse åkte jag o Johan in till Birsta o kikade :) Käkade först lunch på IKEA, sen småshoppade vi lite smått o gott där inne. Lite julklappar o lite saker till hemmet :) Ikväll blire bara mys och idolfinalen! HOPPAS VERKLIGEN ATT MARIE VINNER!!! ;P

Å imorrn blire ännu mer myys. Middag på kina, sen bio ^^ En hot date! ;)

Av Malin Söderström - 2 december 2007 11:46

Jag har fullständigt tappat motivation och fantasi till att skriva. Vilket ju är ganska deprimerande, då jag älskar det.

Men, jag kan ju göra ett försök...


Under en tid nu har jag följt andra bloggar, med glädje. Det är så roligt att läsa.


Det händer dock inte direkt något spännande i mitt liv just nu, så känns liksom halft meninglöst att bladdra om ingenting ... :)


Det har varit en bra vecka.. Har varit helt underbart på kursen, vi har gjort en hel del intressanta och givande övningar. I onsdags tillexempel hade vi som rubrik för dagen "Emotionell kompetens". Eftersom jag är en känslomänniska, var det en väldigt rolig dag för mig. Vi blev guidade att "gå igenom vår kropp" och verkligen känna efter hur vi känner oss inuti,  sen spontant rita känslan med färger eller former. För mig blev det Instängd ilska.


Efteråt skulle vi var och en berätta för resten av gruppen om känslan, hur vi hanterar den, och hur vi gör utlopp för den. Eftersom jag har väldigt svårt att prata inför grupp (och det är inte lättare direkt när man ska blotta sitt inre) så var det en otroligt nyttig övning för mig.


Det är viktigt att hela tiden utmana sina rädslor, för att kunna utvecklas och stärka sitt självförtroende.


Bara efter två veckor känner jag en stor förändring. Jag känner mig starkare, och absolut mer accepterande gentemot mig själv.



Helgen har varit lugn. I fredags var jag bara hemma i stan. Jag, Johan o Jonathan drack lite vin o spelade tv spel. Såg även på idol, och blev (pinsamt nog) tårögd när Marie gick vidare till finalen. Man är ju så himla blödig! Men, jag kände mig stolt på något vis... Haha! Knepigt att man känner sig stolt över någon man aldrig träffat... !!


Sen i lördags, efter mycket mys så åkte jag lastbil med Christer till ljungaverk. Min kära syster Magdalena fyllde 14år. Herregud, man börjar känna sig gammal. Ungen växer som ogräs, medan man själv tycker man står på samma gräsplätt.


Idag, söndag, är jag barnvakt åt Julia. En så länge har vi bara hunnit tagit en promenix med vovvarna. Ska gå upp till Annelie sen och hälsa på henne och lill bääbisen :D Myyyys! Sen klockan sex åker jag tillbaka till stan igen, för att sen lägga mig tidigt och avnjuta en ny (förhoppningsvis) underbar vecka på kursen!


"These wounds won't seem to heal, the pain is just too real. There is so much the time can not erase."





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards