Alla inlägg under oktober 2008

Av Malin Söderström - 13 oktober 2008 09:26

Blev nyss väckt av telefonen.. De ringde från sjukhuset o gav mig en ny tid. Ska dit igen på onsdag. Fy.. Inte kul när dom ska hålla på och klämma o greja då man har ont. Ligger ju o skriker av smärta. Blir ju att man nästan får en reflex att sparka ner personen . ;O


Har nyss ätit min pillerfrukost.  Skitstora piller, så jag får dela alla i två delar. sammanlagt 6 piller åt gången, tre gånger om dagen ;P Tänk om man kunde bara stryka ett sträck över händelser i ens liv.


Jag tycker det skulle vara nog att jag knappt kan gå och har svinont. Men nej, som vanligt så jävlas Gudarna med mig. Jag fick även samma dag herpesblåsor i ansiktet, och gnagande mensvärk. Så, nu haltar jag som en kärring, har mensvärk utav bara helvete och kliande stickande herpesblåsor i ansiktet.


Just nu har jag faktiskt rätt att gnälla, är ju skrattretande egentligen. Kanske ska jag skita i allt, och bara ställa mig framför spegeln o garva lite?

Av Malin Söderström - 12 oktober 2008 21:05

fyfan säger jag bara..


I fredags hade jag iaf kul.. Var hemma hos mig med en arbetskamrat, sen gick vi ut på krogen. Stadshuset! Det var roligt där. Mycket dans o mycket pussar. Sen följde jag med Christian på subway för lite fyllekäk. Sen hem till mig. Jag ramlade ur sängen och slog upp knät. Blödde som en gris i hela lägenheten.. Christian fick panik, o jag satt mest o fattade ingenting. Tog de lugnt o tog en cigg :P Orkade inte åka till sjukhuset då heller...


Vaknade på lördag o kunde knappt röra mig. Kunde inte böja benet, eller stå på det. När Christian gick hem, så var jag o åt med Tessan på sibylla. Sen följde hon mig till tåget, gick som en kärring med ett brytet ben. Åkte till ljungaverk, o började gråta när jag klev av tåget. Gjorde så galet ont och ett rent helvete att försöka gå några meter bara.

Sen var det tjejmiddag hemma hos Tove! Jag , Linda, Tove och Lisa. De var så söta o sprang runt o hjälpte mig hela tiden. Fick låna med mig ett par kryckor av Tove också. Hade som vanligt jättetrevligt med tjejerna. Skrattade som fan och pratade en himla massa. Spelade kort=) Sen, när de gick på bykrogen så bad jag Daniel köra mig till stan. Skulle på akuten, men fick inte någon som ställde upp och följde med dit. Så, jag betalade 200 spänn för att åka hem o ligga själv när jag lika gärna hade kunna åkt gratis med Mormor dagen efter. Vissa människor är väldigt sviniga.


Idag så har jag varit med Mormor hela dagen. Vi åkte på akuten direkt när hon kom.. Var där i 5½ timme. De sa att de egentligen hade behövt sytt, men att det går inte när det gått några dagar. Är huvudet dumt, så får kroppen lida. Fick recept på mediciner också. Trodde tjejen i kassan drev med mig då hon sa att det kostade typ 600 kronor.


Ser inte fram emot imorgon då jag måste ta mig till jobbet. Känns inte direkt som ett alternativ att hoppa i kryckor dit. Får väl punga ut en massa pengar o åka buss fram o tillbaka några dagar. :(


Efter vi hade varit där, så åkte vi till Jops och åt :) Hur gott som helst var det! De blev toast med skagenröra till förrätt och Black and White till varmrätt. Riiiktigt gott :)

Tack för idag kära Mormor. Orden räcker inte till <3



Get lucky or die tryin.



Av Malin Söderström - 9 oktober 2008 10:46

Evig kamp,


blev en obehaglig reaktion i min kropp som jag inte var beredd på, för att hjärnan har bestämt sig för att Så är inte fallet.


Blev alldeles skakig och var tvungen att hålla koppen med båda händerna. Jag förstår inte hur jag kan reagera sådär hela tiden. Det är ju bara du... En människa som jag hela tiden, gång på gång, intalar mig att jag faktiskt inte känner något för. Vill verkligen inte göra det. Är väl det som är anledningen.


Hoppas att efter denna helg kommer jag att ändra en del saker, och få upp ögonen för annat. Detta är ju totallt lönlöst. Går ju inte att hålla på såhär. Kan inte vara med någon som får mig att känna denna förvirring. Hatar oklarhet, finns inget jobbigare. Snälla, låt mig bara slippa detta elände. Får ju andnöd och skakar så att det inte går att skriva.



Av Malin Söderström - 9 oktober 2008 08:44

Klockan ringde 6:00 i morse. Usch. Vaknade i min fruktansvärt kalla lägenhet. Har fått sovit i långbyxor, tröja o strumpor under ett duntäcke o överkast. Men ändå vaknar jag av att jag ligger o skakar av kyla. Satt i duschen 20 minuter i morse i kokhett vatten o hade ändå gåshud.


Blää vad jag hatar när vintern börjar komma så man måste börja frysa...

Synd, för att förövrigt tycker jag om hösten med alla dess skarpa färger och den rena luften.


Nu till morgonen har jag nästan bara haft textsamtal. Lutar mig tillbaka och slänger upp fötterna på skrivbordet , aaah ;)



Av Malin Söderström - 8 oktober 2008 23:02

Kom hem för typ en timme sen efter en TRErätters middag med Tessan på Tandori... Skitmysig restaurang var det! Jag verkligen älska detta fria liv med alla möjligheter som hela tiden finns där... Kan unna mig vad jag vill, vilket är en helt otrolig känsla.


Älskar att testa ny mat, o gå på nya ställen. 


Helt underbart att känna att man är en egen individ.


Mätt som ett jävla as nu. Har gått upp flera kilon på bara ett par veckor :P Men, skillnaden nu är att jag inte bryr mig ... Det är bara ett tecken på att jag mår gott ;) Jag har inget som helst behov av att se ut som en modell heller. Jag är nöjd så länge jag mår bra på insidan.


Lägger upp lite bilder från i fredags då vi var i fränsta/ljunga. En på mig o min vackra vän Madde, En när jag plågade mamma :P En hemma hos Tove, tyckte den fångade precis känslan av kvällen... och Två stycken från ikväll. Ville visa våra efterrätter ;)

Av Malin Söderström - 8 oktober 2008 14:36

Känns ovanligt kul o jobba idag! :) Har haft en timmes "utbildning" också... Med blandannat samma kille som jag hade förra utbildningen med.. Skitkul att skaffa sig nya vänner på jobbet. Känns ju extra kul med rasterna då. Vi har iaf planerat att han o jag ska vara hemma hos mig på fredag =)

Dricka lite o kanske gå ut? Om inte annat så blir vi bara hemma hos mig o har det trevligt.


"Vart har du varit i hela mitt liv?"


Haha

Av Malin Söderström - 8 oktober 2008 08:51

Börjar vänja mig vid att somna in till musiken medan jag ligger och drömmer vaken...


Förut kunde jag aldrig somna till musik. Men sen Du visade mig den där musiken har det faktiskt gått bättre o bättre...

Har haft alldeles för mycket ångest när jag ska sova till musik förut, har helt enkelt inte gått. Lega o vridit o vänt på mig nästan hela skivan, för att sen vakna igen o vara tvungen att slå av den.


Musik är så betydelsefullt för mig. Kopplar det till så mycket känslor, och tänker alldeles för mycket för att kunna somna. Dock måste jag ha ljud... Måste alltid slå på en film eller så.


 Men iaf ,de senaste nätterna har jag inte vaknat en gång ! :)



Sjukt trött är jag idag.. Klockan ringde 6:30.. O imorrn o fredag blir det ännu tidigare. Gääsp! Går för övrigt jättebra o jobba.. Känner mig verkligen på topp! Allt flyter på så himla bra, bara jag får koncentrera mig.



Vill även säga GRATTIS till min underbara Mamma som fyller år idag :)

Älskar dig , hoppas din dag blir bra!



Ursäkta ifall det blev svamligt inlägg, men det tog även 2½ att skriva ;P Svårt när man blir avbruten hela tiden.... Ska jobba vidare, hörs sen! ;)



Av Malin Söderström - 7 oktober 2008 23:15

Svar på kommentar till den människan som inte kan skriva sitt namn:


Är ju knappast bara sitta i ring jag tycker är hemskt. Är ju fler saker jag beskrivit också, som du inte verkade se. Har aldrig påstått att jag är den enda människan som tycker det är jobbigt heller, är ju bara en av tusen saker som jag tycker är näst intill omöjligt för mig att utföra. Tycker alltså inte "bara" det är obehagligt.


Du känner inte mig, och har ingen aning hur jag känner.

Ovido - Quiz & Flashcards